نظافتی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

آخرین وضعیت زائران در عتبات/ به دنبال بازگشایی مرز شلمچه هستیم

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به تشریح آخرین وضعیت زائران ایرانی حاضر در عتبات عالیات پرداخت.

 محسن نظافتی مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت ‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت زائران ایرانی عتبات عالیات اظهار کرد: در حال حاضر 17 هزار زائر در عتبات عالیات حضور دارند که از این تعداد 180 کاروان با 7200 زائر در کربلا، 180 کاروان با 7200 زائر در نجف و 60 کاروان با 2400 زائر در کاظمین هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه 50درصد اعزام‌ها به صورت هوایی انجام می‌شود افزود: زائران هوایی عتبات روزانه با 3تا 5پرواز از فرودگاه‌های سراسر کشور  به مقصد فرودگاه‌های بغداد و نجف اعزام می‌شوند.
 
نظافتی در خصوص اعزام‌های زمینی نیز گفت: 50 درصد کاروان‌های زائران ایرانی از 2 مرز چزابه و مهران به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، البته در حال پیگیری جهت اعزام زائران از طریق مرز شلمچه نیز هستیم که در زمان اربعین به منظور انتقال زائران باز شده بود و پس از اربعین مجددا بسته شد.

مدیر کل عتبات عالیات تصریح کرد: در حال حاضر زائران در قالب سفرهای سه، چهار، هفت و ده روزه به عراق اعزام می‌شوند.
 
وی در پایان در خصوص کاهش و یا افزایش اعزام‌ها تاکید کرد: در ابتدای حمله گروه تروریستی و تکفیری داعش اعزام زائران به عتبات  کاهش یافته بود اما در حال حاضر تعداد زائران به میزان مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شلمچه ، زائر ، عتبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار