پایگاه اینترنتی پولیتیکو نوشت حامیان تحریم‌های ایران برای جلب رضایت سنا تلاش می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ برگس اورت در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی پولیتیکو نوشت: تلاش برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران با دشواری‌هایی روبرو است. سناتور مارك كرك روز دوشنبه موفق شد حمایت چاك شومر را برای تصویب قانونی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بدست اورد اما همسوكردن سایر دمكراتها كار دشوارتری است.

 شومر گفت بعد از اینکه باراک اوباما تهدید کرد تصویب چنین قانونی را وتو می کند حزب او در مورد بهترین زمان برای رای گیری همچنان مشغول بحث و تبادل نظر است. سناتور کرک هفته گذشته گفت قصد دارد فهرستی از سناتورهای هر دو حزب که با تصویب چنین قانونی موافق هستند تا دوشنبه شب منتشر کند اما دموکراتها درباره اینکه علنا با رئیس جمهور مخالفت کنند یا نه هنوز مردد هستند.

كمیته بانكی سنا هم تصمیم دارد پنجشنبه این هفته مصوبه كرك را تصویب كند اما كرك به دنبال آن است كه نام هفت دمكرات دیگر را به فهرستش اضافه کند چون امیدوار است هرچقدر حمایت هردو جناح از مصوبه احتمالی تحریم ایران قوی تر باشد شانس موثر واقع شدن وتوی اوباما هم كمتر خواهد شد. 

یازده تن از اعضای انجمن حزبی دمكراتهای سنا در قطعنامه ای آمادگی خودشان را برای حمایت از تحریم های جدید فقط در صورت شکست مذاکرات اعلام کردند

سناتور دایان فاینشتاین گفت برای آنهایی که در کمیته بانکی سنا این تحریم‌ها را مضر می‌دانند این قطعنامه می‌تواند گزینه خوبی در حمایت از دیپلماسی باشد .برای کرك جلب حمایت جمهوریخواهان كار دشواری نیست. سناتور لیندسی گراهام  رهبر جمهوریخواهان سنا نیز در مورد فهرست كرك  گفته است : «نام من قطعا در این فهرست وجود دارد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار