صنعت گردشگری با توجه به نوع فعالیت های که انجام می دهد بسیار تاثیر گذار در جذب توریسم خارجی است و باتوجه به اینکه جز 10 کشوراول دنیا در جاذبه های تاریخی وطبیعی هستیم در صورت اعمال درست سیاست ها این قابلیت ها قطعا در شکوفا تر کردن این صنعت تاثیر گذار است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛مهندس حسین خاکپور مدیر شرکت توسعه گردشگری شهر آئین در خصوص هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ،هتلداری و صنایع وابسته گفت؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه در خصوص موضوع توریسم است زیرا صنعت توریست یا گردشگری یک صنعت پول ساز است  که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته ومتاسفانه در ایران طی سالیان گذشته مورد غفلت قرارگرفته است.

با توجه به سیاست های جدید دولت یازدهم و رویکردی که اتخاد شده توصیه شده که  ورود سرمایه گذاران و بخش های خصوصی به این حوزه وتوسعه فضای این صنعت گسترش یابد.

وی در ادامه عنوان کرد:از طرف دیگر ورود به بازارهای هدف برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است و بستر سازی خوبی هم برای سرمایه گذاران و هم برای کشور داشته باشد.

خاکپور افزود: صنعت گردشگری با توجه به نوع فعالیت های که انجام می دهد بسیار تاثیر گذار در جذب توریسم خارجی  است  و باتوجه به اینکه جز 10 کشوراول دنیا در جاذبه های  تاریخی  وطبیعی می باشد در صورت اعمال درست سیاست ها این قابلیت ها قطعا در شکوفا تر کردن این صنعت تاثیر گذار است.

وی افزود:با توجه به اینکه ایران جاذبه بسیار خوبی  دارد می تواند محل خوبی برای توسعه صنعت گردشگری و همچنین جذب توریست خارجی و توسعه این صنعت درداخل کشور باشد.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری شهر آئین در ادامه تصریح کرد:متاسفانه مردم کشور ما همه جای ایران را ندیده اند و از جاذبه های گردشگری کشور خبر ندارد بنابراین برگزاری این نمایشگاه می تواند به نوعی پتانسیل گردشگری در شهرهای مختلف را به نمایش بگذارد  و به یک فضایی را برای عرضه مستقیم  خدمات در این بخش های مختلف ایجاد کند.
 
خاکپور تصریح کرد:با توجه به اینکه 7 دوره از این نمایشگاه تاکنون برگزار شده ،هشتمین نمایشگاه بین المللی  صنعت گردشگری و هتل داری صنایع وابسته  از تاریخ 5 تا 8 اسفند در کیش برگزار می شود و از حدود یک ماه گذشته تمامی فضاها و اطلاع رسانی کافی  رابرای حضور اسپانسر و فعالان فراهم کرده ایم وخوشبختانه تاکنون استقبال خوبی صورت گرفته است.

یک کار جدیدی نیز انجام شده و با توجه به اینکه مجموعه بانک شهر وشرکت توسعه شهر آیین به نوعی در مدیریت شهری و توسعه فضاها و زیر ساخت های  گردشگری  در استان ها در میان سایر بانک های کشور سرآمد است این نمایشگاه  فرصت مناسبی است برای شهر هایی که  از جاذبه های گردشگری برخوردارند تا بتوانند با حضور در این نمایشگاه  ظرفیت های گردشگری خود را به نمایش بگذارند.

وی در پایان عنوان کرد:جزیره کیش  درب ورودی گردشگران خارجی به کشور ایران معرفی شده و کیش با توجه به ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای که دارد هر روز نیز بر ظرفیت های توسعه این شهر افزوده می شود قطعا برگزاری این نمایشگاه فضای بسیار مناسبی را برای گردشگران به ایران و منطقه آزاد فراهم می کند.

500 متر فضا در این نمایشگاه به شرکت ها و کمپانی ها اختصاص یافته و شرکت های مختلف از کشورهای خارجی از جمله مالزی،ترکیه ، امارات ، کرواسی ، آلمان ، مصر ، مراکش ، ژاپن ، قزاقستان در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است: هشتمین نمایشگاه بین المللی  صنعت گردشگری و هتل داری صنایع وابسته با همکاری  وحمایت های مالی بانک شهر و شرکت شهر آیین 5 الی 8 اسفند 94 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار