عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای سفارت فرانسه مبنی بر صدور ویزای بدون حجاب برای بانوان، گفت: سفارتخانه فرانسه نباید به خود اجازه دخالت در قوانین ایران را بدهد و ما نیز به هیچ عنوان زیر بار قوانین مغایر با معاهدات بین‌المللی نخواهد رفت.

"صدیقه شاکری" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور فرانسه حق تعیین تکلیف برای زنان ایرانی را ندارد، اظهارداشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی حضور بانوان در اجتماع را منوط به پوشش می‌داند و اخذ چنین تصمیماتی از سوی سفارتخانه‌ها با قوانین بین‌المللی در تعارض است.
 
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با خطاب قرار دادن دولت فرانسه تصریح کرد: شما نباید به خود اجازه دخالت در قوانین کشوری مستقل را بدهید و کشور ما نیز به هیچ عنوان زیر بار قوانین مغایر با معاهدات بین‌المللی شما  نخواهد رفت.

اضافه می‌شود که "صدور ویزا" برای کسانی که تمایل دارند به دلایل مختلف تجاری، اداری، تحصیلی، گردشگری و... از کشوری به کشور دیگر سفر کنند، جزو اصلیترین وظایف سفارتخانه‌ها در سراسر جهان است و کنوانسیون وین هم که به طور ویژه به مساله حقوق بین‌الملل می‌پردازد، بر این مساله تاکید کرده است.

و این در حالی است که سفارت فرانسه در ایران در اقدامی عجیب و کاملا غیرقانونی که علاوه بر مغایرت با مفاد معاهدات بین‌المللی، با آزادی بیان و احترام به حقوق شخصی افراد نیز در تناقض است، سنگ بزرگی پیش روی خانم‌های ایرانی متقاضی دریافت ویزای سفر به این کشور می‌گذارد که تحقق آن منوط به زیر پا گذاشتن دستورات صریح دینی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار