شهردار منطقه 2 از اجرای دبیرخانه دائمی دوستدار سالمند این منطقه خبر داد.

عابد ملکی، شهردار منطقه 2 در گفت‌وگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح دبیرخانه دائمی در سطح منطقه اظهار کرد: در پی انتخاب کلان شهر تهران به عنوان شهر دوستدار سالمند از سوی سازمان بهداشت جهانی دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند با هدف افزایش خدمات فرهنگی و آموزه‌های مذهبی به سالمندان در این منطقه تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا دبیرخانه دائمی دوستدار سالمند با تیم‌های علمی و اجرایی در منطقه 2 تشکیل و اقدامات زیر ساختی اولیه جهت رسیدن به اهداف این طرح در دست کار خود قرار داده است.

ملکی، افزود: از نظر سازمان بهداشت  جهانی شهر دوستدار سالمند شهری است که سالمندان را در ابعاد مختلف زیست شهری مورد حمایت قرار می‌دهد تا از نظر فیزیکی و اجتماعی با احساس امنیت در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت فعال داشته و زندگی راحت و مستقلی را در شهر داشته باشند.

شهردار منطقه 2 تاکید کرد: طرح اولیه که به دفتر سازمان بهداشت جهانی در کوبه ژاپن ارسال شد که پس از بررسی‌های دقیق و همه جانبه این طرح از سراسر دنیا، در نهایت 13 شهر از جمله تهران به عنوان نمونه‌های واجد صلاحیت برای ارزشیابی و بومی سازی شاخص‌های دوستدار سالمند انتخاب شد.

وی در پایان با اشاره به دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند گفت: تحقق این طرح، معرفی الگویی موفق از شهر دوستدار سالمند در سطح کشور و منطقه و ارائه تصویری مناسب از عملکرد مدیریت جهادی در ارتقای کیفیت زندگی، با همکاری و مساعدت تمام شهروندان میسر خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهردار ، سالمند ، دبیرخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار