مسجد جامعی در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح کرد:

نگذاریم شورایار‌ی‌ها بروکراسی شود / نامه وزیر کشور به معنای لغو انتخاب شوراها نیست

عضو شورای شهر تهران گفت: نباید بگذاریم که شرایط شورایاری ها به شرایط بروکراتیک تبدیل شوند.

نگذاریم شورایار‌ی‌ها بروکراسی شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد ضمن تشکر از شورایار‌ی‌های دوره سوم که این روزها در آستانه تشکیل شورایاری‌ دوره چهارم هستند اظهار کرد: شورایاری های دوره سوم در شرایط دشواری در طول شش سال گذشته این مسئولیت را پذیرفته‌اند و ما اصرار داریم که شرایط شورایاری‌ها در شرایط بروکراتیک تبدیل نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه یک نهاد مدنی باید سبک و فعال باشد افزود: در حقیقت شورا یک چتر حمایتی است و همه کارها به عهده شورایاری‌هاست.

مسجد جامعی تصریح کرد: استعلام مراکز چهارگانه برای شورایاری ها کار را مشکل کرده است و ما امیدواریم این شرایط تسهیل شود و چرا که در همان شورایاری‌ها پارلمان محلی شکل گرفته است.

وی با تاکید براینکه انتخابات شورایاری ها در این دوره برگزار خواهد شد یادآور شد: از کسانی که به هنگام ثبت نام دچار مشکل می‌شوند می‌خواهیم تا مسائل به وجود آمده را با ستاد و هیئت نظارت مطرح کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در شورایاری ها کسبه، کارگران و اصناف مختلف شرکت می‌کردند گفت: از همه این اقشار و جوانان می‌خواهیم که برای حضور در شورایاری‌ها شرکت کنند.

*نامه وزیر کشور به معنای لغو انتخاب شوراها نیست


عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز طی تذکری که در صحن علنی شورا بود گفت: از هیئت نظارت درخواست دارم شرایط مشارکت هر چه گسترده تر افراد را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمد مسجد جامعی با اشاره به زمان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس که در قانون اساسی آمده است اظهار داشت: زمان برگزاری انتخابات خبرنگاران شوراها در قانون تعیین نشده و افزایش زمان انتخابات از 4 سال به 6 سال به دلیل اینکه در قانون اساسی نیامده غیر قانونی نیست.

وی به استناد به بند 7 ماده 71 شوراها در خصوص رویه برگزاری انتخابات طبق روال گذشته تصریح کرد: چون سه دوره انتخابات به این روند برگزار شده می‌توانیم به آن استناد کرده و بازهم انتخابات را برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نامه وزیر کشور به معنای لغو انتخابات نیست و انتخابات به قوت خودش برگزار می‌‌شود.

مسجد جامعی گفت: با توجه به بحثی که وزارت کشور مطرح کرده انتخاب شورایاری‌ها برعهده شهرداری‌ها و نظارت در شوراست این امر خوبی است که خواسته شورا را تامین کرده است.

وی در پایان گفت: از هیئت نظارت درخواست دارم شرایط مشارکت هر چه گسترده‌تر افراد را فراهم کرده و تا از گروه های مختلف و جوانان بتوانند حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: استعلام ، شورا ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار