کهگلیویه و بویراحمد؛

دریاچه توریستی "کوه‌گل" کجاست؟

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دریاچه "کوه‌گل" سی‌سخت یکی از مهمترین مراکز توریستی در سطح کشور است.

الماس قبادی در گفت‌وگو با دریاچه توریستی گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه کهگلیویه و بویراحمد، افزود: دریاچه کوه‌گل در شمال شهرستان بویراحمد و در شرق شهر توریستی سی‌سخت در «دهانه انبری» گردنه مشهور «بیژن» و تپه‌های «کوه‌گل» واقع شده است.

وی اظهارکرد: این منطقه زیبا در فاصله هشت کیلومتری شرق سی‌سخت و 44 کیلومتری یاسوج؛،مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه‌گل، دشت‌های لاله‌های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محل استقرار دریاچه یکی از زیباترین نواحی استان است که در فصل بهار و تابستان از انواع گل‌های شقایق، گیاهان وحشی و آویشن خوش عطر کوهستان مملو می‌شود.

قبادی تصریح کرد: در فصل تابستان، تجمع پرندگان مهاجر همراه با پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه، زیبایی حیرت‌انگیزی پدید می‌آورد. از جمله پرندگان مهاجر می‌توان به انواع مرغابی و اردک کله‌سبز، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و چنگر اشاره کرد.

وی ادامه داد: در کنار این مجموعه زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باعث افزایش چشم‌انداز زیبای طبیعی این منطقه شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز توریستی در استان کهگیلویه و بویراحمد و در سطح کشور است.

قبادی عنوان کرد: این منطقه در محدوده‌ای به وسعت نیم هکتار و عمق 15 متر در فصل بهار و تابستان از زیبایی خاصی برخوردار است.

وی اضافه‌ کرد: وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه‌گل از جاذبه‌های دیگر در این مکان است که در سال‌های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رعایت حال مسافران و گردشگران کار سکوسازی، زیرساخت‌ها و مراکز بهداشتی صورت پذیرفته و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

  منطقه زیبای گردشگری دریاچه کوه‌گل در فاصله هشت کیلومتری شرق سی‌سخت و 44 کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.