نخستین دور از مجموعه میزگردها با حضور رهبران جامعه مدنی، جوامع، عشایر و روحانیون و اندیشمندان از استان‌های کربلا، نجف و بابل دوشنبه در کربلا به ریاست نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، برگزار شد.

سلیمانی // کربلا میزبان نخستین میزگرد در خصوص همزیستی مسالمت‌آمیز، گفتگو و آشتی ملی به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در پی میزگردهای مورخ 26 و 27 نوامبر 2014 در بغداد در خصوص انسجام اجتماعی بین بازیگران اجتماعی و سیاسی عراق و در اجرای توصیه‌های به عمل آمده در این نشست‌ها، نخستین دور از مجموعه میزگردها با حضور رهبران جامعه مدنی، جوامع، عشایر و روحانیون و اندیشمندان از استان‌های کربلا، نجف و بابل دوشنبه در کربلا به ریاست "نیکلای ملادنوف" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، برگزار شد.

طبق برنامه پیش بینی شده، دومین میزگرد در هفته اول فوریه 2015 در شهر بصره برگزار خواهد شد.
 
در پایان میزگرد مذکور،‌ ملادنوف اظهار داشت: "درخواست جمعی شرکت‌کنندگان برای ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز، گفتگو و آشتی ملی،‌ دلگرم‌کننده بود."
 
وی افزود: "چنین حمایتی، به تلاش‌های دولت برای سرعت بخشیدن به برنامه اصلاحات خود و نیز تلاش‌های آشتی‌جویانه،‌ کمک می‌کند."
 
در طول این جلسه، شرکت‌کنندگان بر اهمیت تقویت انسجام اجتماعی و مذهبی و نیز ترمیم شکاف‌ها در جامعه عراق تأکید کردند.
 
ملادنوف گفت: این امر موجب دلگرمی است که رهبران مذهبی و جوامع برای اولویت‌بندی مسائل تأثیرگذار بر تلاش‌های آشتی‌جویانه و نیز ترویج گفتمان فراگیر به جوامع خود مراجعه می‌کنند.
 
وی افزود: انتشار این قبیل پیام‌ها باید همچنان ادامه یافته تا اصول فراگیری، اعتماد و اجماع در بین اجزای جامعه عراق تثبیت گردد.

شایان ذکر است مرکز اطلاعات سازمان ملل منبع اصلی محلی اطلاعات عمومی درباره نظام ملل متحد در ایران و سراسر جهان است و به عنوان رابط فعال بین ملل متحد و رسانه‌های محلی، مؤسسات آموزشی، سازمان‌های دولتی و جامعه مدنی، اطلاعات عمومی به روز درباره اهداف و فعالیت‌ های سازمان ملل متحد در موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انسان‌دوستانه ارائه می دهد. اولویت‌های اخیر آن بر اهداف توسعه هزاره، اصلاحات در سازمان ملل، حقوق بشر شامل شورای حقوق بشر و حفظ صلح قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار