سخنگوی اشرف‌غنی گفت: رئیس جمهور تصمیم دارد به جای وزرایی که تابعیت دوگانه دارند، چهره‌های جدیدی را به مجلس معرفی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  به نقل از "بخدی"، نظیف‌الله سالارزی سخنگوی اشرف غنی اعلام کرد: رئیس جمهور افغانستان تصمیم دارد به جای نامزد وزرایی که تابعیت دوگانه دارند، چهره‌های جدید را به مجلس نمایندگان معرفی کند.
سالارزی تأکید کرد: رئیس جمهور به مصوبه مجلس نمایندگان احترام گذاشته و چهره‌های جدیدی را به جای نامزد وزرای دارای دو تابعیتی معرفی خواهد کرد.
سخنگوی غنی از زمان دقیق معرفی چهره‌های جدید اطلاعاتی ارائه نکرد اما گفت: این کار به زودی صورت می‌گیرد.
این در حالی است که مجلس نمایندگان افغانستان روز گذشته «خلیل صدیق»، نامزد ریاست بانک مرکزی را به دلیل داشتن تابعیت دوگانه از مجلس اخراج کرد.
در همین حال گزارش‌های تأیید نشده‌ای نیز وجود دارد که مرحله ترک تابعیت دوم «صلاح الدین ربانی»، نامزد وزیر وزارت امور خارجه و "نورالحق علومی"، نامزد وزیر وزارت کشور تکمیل شده و این افراد برای اخذ رأی اعتماد به مجلس خواهند رفت.
گفته شده شماری از اعضای مجلس با رئیس جمهور و رئیس اجرایی در کاخ ریاست جمهوری در مورد نامزد وزرای دو تابعیتی گفت‌وگو کرده و از رئیس جمهور خواسته‌اند که چهره‌های جدیدی را معرفی کند.
مجلس نمایندگان پیشتر مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن نمایندگان مردم در این مجلس، به افراد دارای دو تابعیت در کابینه جدید رأی نخواهند داد.
 
در همین حال مجلس نمایندگان اعلام کرده است که هفت نامزد وزیر و نامزد ریاست بانک مرکزی دارای تابعیت دوگانه هستند و نمایندگان به این نامزد وزرا رأی اعتماد نخواهند داد.
از جانب دیگر شماری از اعضای مجلس این روزها تلاش دارند تا با جمع‌آوری امضا این مصوبه را لغو کنند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار