یک روزنامه‎نگار افغان با اشاره به ایجاد نهاد همبستگی رسانه‎ای بین رسانه‎های افغانستان و پاکستان آن را در بزرگنمایی مشترکات 2 کشور مؤثر و ارزنده خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "عبدالحمید مبارز" روزنامه‎نگار افغان ، با تأکید بر اینکه دولت‎ها و ملت‎های افغانستان و پاکستان نیازمند نزدیکی و همبستگی بیشتری هستند، ایجاد نهاد همبستگی رسانه‎ای بین 2 کشور را دارای اهمیت زیادی دانست.
 
مبارز افزود: پاکستان که یک کشور تازه تأسیس بوده و حدود نیمی از آن کشور با هند و نیمی دیگر با افغانستان مشترکات زیاد فرهنگی، زبانی و مذهبی دارد، ایجاد این نهاد را می‎توان در راستای بزرگنمایی این مشترکات مؤثر خواند.
 
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بخشی از مردم پاکستان با افغان‎ها هم‌زبان بوده و تمام آنها با افغان‎ها هم‎دین و هم‎مذهب هستند و همچنین با توجه به اینکه در یک نقطه جغرافیایی جهان قرار داشته و مشترکات فرهنگی دیگری نیز وجود دارد، می‎توان مدعی شد که در صورت به وجود آمدن روحیه همکاری میان دولت‎مردان 2 کشور، نهاد همبستگی رسانه‎ای می‎تواند در راستای همبستگی افکار جوامع افغانستانی و پاکستانی مؤثر واقع شود.
 
این روزنامه‎نگار افغانستانی در ادامه با اشاره به وجود تنش‎ها میان دولت‎مردان و سیاسیون افغانستان و پاکستان اظهار داشت: این امر منوط و مربوط به مقام‎های ارتش و اطلاعات پاکستان «I.S.I» است، اگر آنها در سیاست خود در قبال دولت کابل تغییر ایجاد کنند، بدون شک تغییرات آنها زمینه‎ساز گسترش زمینه‎های کاری این نهاد رسانه‎ای خواهد شد.
 
عبدالحمید مبارز در ادامه همکاری و همدستی در تمام عرصه‎ها میان افغانستان و پاکستان را مهم خواند و تأکید کرد: همکاری رسانه‎ای میان 2 کشور از ارزش بالایی برخوردار است و در این خصوص نهادهای رسانه‎ای 2 کشور از حدود 5 سال به این طرف تلاش کرده‎اند.
 
مبارز تصریح کرد: این نهاد رسانه‎ای با تفاهم و همکاری مقام‎های افغانستانی و پاکستانی ایجاد شده و امید است تا بتواند سبب همکاری و گسترش زمینه‎های بهره‎گیری از داشته‎های علمی و فرهنگی یکدیگر شود.
 
وی با تأکید به اینکه رسانه‎ها جهت‎دهنده افکار عمومی در هر کشوری است، گفت: نهاد همبستگی رسانه‎ای افغانستان و پاکستان باید در راستای تغییر افکار افغانستانی‎ها و پاکستانی‎ها برای نزدیکی به هم از هر نوع تلاشی دریغ نورزد.
 
این نویسنده افغانستان در پایان ضمن استقبال از ایجاد نهاد همبستگی رسانه‎ای میان افغانستان و پاکستان تصریح کرد: با توجه به اوضاع کشور و منطقه و همچنین ضرورت همکاری و همبستگی میان کشورهای منطقه و همچنین لازمه همفکری میان ملت‎های منطقه اظهار داشت: دولت کابل باید تلاش کند تا با تمام کشورهای منطقه نهادهای مشترک در بخش‎های مختلف ایجاد کند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار