معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس رئیس جمهور گفت: این هزار میلیاردی که دولت یه اشتغال اختصاص می‌دهد جدای از بودجه‌های عمرانی است.

محمدرضا خباز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اختصاص 1000 میلیارد تومان به اشتغال در بودجه 94 اظهار داشت: این هزار میلیاردی که دولت یه اشتغال اختصاص می‌دهد جدای از بودجه‌های عمرانی است و با توجه به اینکه بودجه‌های عمرانی خواص فراوانی دارد و یکی از آنها اشتغال زایی است پس فقط هزار میلیارد نیست بلکه هر اعتبار عمرانی به اشتغال می‌انجامد.
 
وی افزود: کلیه اعتباراتی که به سد، بیمارستان، جاده‌سازی و ... اختصاص می‌دهند، همه‌ به اشتغال‌زایی منجر می‌شود که هر واحد ساخت و ساز  بیش از صد شغل را به وجود می‌آورد.   
 
خباز تصریح کرد: دولت با در اختیار گذاشتن تسهیلات و پذیرش نرخ سود تسهیلات، ممکن است به کسی با نرخ بالاتر تسهیلات دهد یا ممکن است بگویند نرخ سود تسهیلات 20 درصد است که 10 درصدش را دولت از این هزار میلیارد می‌دهد و 10 درصد را خود تسهیلات گیرنده یا به کارگاه‌هایی که در شرف تعطیلی هستند برای سر پا ایستادن بدهند یا برای دستگاه‌های تولیدی تعطیل در شهرک‌ها یا به واحدهای تولیدکننده با ظرفیت پایین که نیاز به نقدینگی دارند تا از این طریق به اشتغال کمک می‌کند.
 
معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس رئیس جمهور  با بیان اینکه اشتغال انواع و اقسام دارد که می‌توان با یک کار کارشناسی دقیق در مسیر درست از آن استفاده کرد، افزود: البته نیاز کشور بیش از این‌هاست ولی با توجه به کاهش قیمت نفت در آمد کشور کاهش یافته است لذا با توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های درون کشور و شرایط موجود، باید از این مبلغ هزار میلیارد تومان بیشترین بهره را برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، اشتغال ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار