سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه وزیران خارجه آمریکا و ایران تاکنون ملاقات‎های خوب و مفیدی داشتند گفت تصویب تحریم جدید در کنگره مخل روند مذاکرات است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت خارجه آمریکا؛ ساکی از احتمال سفر جان کری به عربستان همراه با اوباما خبر داد و گفت اوباما فردا به ریاض سفر می کند تا ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت عربستان در پی درگذشت ملک عبدالله ، در مورد روابط دو جانبه نیز با سعودی ها گفت و گو کند.

جن ساکی در مورد روابط ایران و آمریکا و مذاکرات هسته ای نیز گفت : مذاکرات آقایان کری و ظریف امری معمول است که این دو تا به حال ملاقاتهای خوب و مفیدی با یکدیگر داشته اند.

وی در مورد واکنش ایران و مجلس شورای اسلامی به تصویب طرح تحریم های جدید در کنگره آمریکا نیز گفت : تصویب تحریم جدید در کنگره مخل روند مذاکراتی است ، رژیم تحریم ها را با مشکل مواجه می سازد و ما بارها این موضوع را شفاف گفته ایم.او در مورد غنی سازی 60 درصدی در ایران در واکنش به کار شکنی کنگره آمریکا در مذاکرات گفت : انتظار داریم ایران به مفاد توافق ژنو پایبند باشد و من در مورد مسائل داخلی سیاست در ایران نظر نمی دهم.

وی افزود جان کری در ژنو ، ضمن نظارت بر مذاکرات هسته ای ، دیدارهای کاری با دیپلماتهای آمریکایی در سوئیس دارد.سخنگوی دستگاه سیاست خارجی آمریکا ضمن تایید خبر بسته شدن سفارت کشورش در یمن گفت این نهاد همچنان فعالیت میکند اما بخشی از فعالیتهای کنسولی آن فعلا تعطیل شده است.

او در مورد مذاکرات دولت آمریکا با گروه انصار الله نیز گفت مذاکراتی صورت نگرفته است.جن ساکی در مورد آزاد سازی کوبانی نیز گفت در کوبانی همچنان درگیری بین مدافعان کرد و داعش وجود دارد ، 70 درصد شهر در اختیار اکراد قرار دارد ، اما هنوز نمی توان گفت که شهر به طور کامل پاکسازی شده است و در اختیار کردها قرار گرفته است.

جن ساکی در اظهاراتی مضحک و انفعالی و در واکنش به مصاحبه رئیس جمهور سوریه با مجله آمریکایی فارن افرز مدعی شد ما کماکان اعتقاد داریم بشار اسد ، مشروعیت خود را از دست داده است.

ساکی در مورد اوضاع اوکراین نیز گفت دیروز کری و لاوروف با هم تلفنی گفت و گو کردند.هیچ گونه نیروی نظامی از آمریکا و ناتو در اوکراین حضور ندارند.

جنیفر ساکی در ادامه سخنان خود به حوادث خونبار مصر اشاره کرد و افزود از همه طرفین درخوست خویشتنداری داریم و حوادث خشونت بار دیروز مصر را قویا محکوم می کنیم.

دیروز در سالگرد انقلاب مصر ، 25 نفر کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار