رئیس گروه دوستی ایران و آلمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

اجازه مداخله در عرصه داخلی کشور را به هیچ فرد خارجی نمی‌دهیم/ «روت» تهران را ترک کرد

رئیس گروه دوستی ایران و آلمان با اشاره به اظهارات مداخله جویانه "کلویا روت" گفت: بنده با صراحت به خانم «روت» گفتم که موضوعات داخلی کشور به مسئولین کشور ایران مربوط بوده و هیچ فرد خارجی نمی‌تواند در این رابطه دخالت کند.

اجازه مداخله در عرصه داخلی کشور را به هیچ فرد خارجی نمی‌دهیم/ «روت» تهران را ترک کرد«جواد هروی» نماینده مردم قائنات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در خصوص آخرین اخبار دیدارهای «کلودیا روت» در کشور گفت: وی بامداد امروز تهران را به مقصد آلمان ترک کرد.
 
وی در ادامه، در رابطه با اظهارات مداخله جویانه «کلودیا روت» بیان داشت: ما اگر بحث حضور کشورهای مختلف را در مذاکرات ۱+۵ قبول کردیم، این امر به منزله مداخله در امور داخلی کشور نبوده است.  
 
رئیس گروه دوستی ایران و آلمان، ادامه داد: این اظهارات بیشتر مباحثی از جمله مباحث هسته‌ای بوده که در واقع به نسبت حضور ما در فضای بین‌المللی مدنظر قرار داشته است.  
 
هروی اظهارداشت: بی‌شک، حضور نماینده هر کشوری در ایران اگر به منزله این باشد که دولت‌های دیگر حد خود را نگه نداشته و بخواهند حقوق ملی ما را زیرپا و یا مخدوش کنند و یا اینکه بخواهند با ایجاد سوال به هر نحوی حقوق ملی ما را نشانه روند، این امر نه تنها مورد قبول نیست، بلکه محکوم است.  
 
هروی با بیان اینکه ما احترام متقابل را در فضای بین‌المللی به عنوان شروط متقابل و شرط اول با کشور‌ها قرار داده‌ایم، گفت: این موضوع نه تنها به ما بستگی ندارد، که تمامی کشور‌ها و دولت‌ها موظف به رعایت آن هستند.  
 
وی با اشاره به اظهارات «روت» بیان داشت: بنده در صحبتی که با خانم روت در خصوص اظهارات وی داشتم، بیان کردم که ما تابع قوانین بین‌المللی هستیم، اما نه به قیمت اینکه بخواهیم حقوق ملی خود را و آن چیزی که تحت عنوان احترام متقابل بین‌المللی مطرح است، زیرپا بگذاریم.  
 
هروی تاکید کرد: ملت ما ۳۵ سال است که از حیثیت و شرف خود دفاع کرده و اینکه ما بخواهیم در یک لحظه همه داشته‌ها را به باد دهیم، حرفی غیر منطقی است.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در ادامه بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت و صلح در عرصه بین‌المللی است، لذا ما در این عرصه به دنبال حرکت در روند مذاکرات هستیم و در این راستا رؤسای دولت‌ها و روسای مجالس را می‌پذیریم تا در این زمینه‌ها گفتگو کنیم، اما اگر این دولت‌ها بخواهند سخنان مداخله جویانه‌ای در مباحث داخلی ایران مطرح کنند، این امر بی‌شک غیرمنطقی بوده و نه تنها مقبول دولت ایران نیست، بلکه مقبول مجلس و مردم ما هم نخواهد بود.  
 
هروی متذکر شد: ما تمام قد، سر دیدگاه‌های خود ایستاده‌ایم و از موجودیت خود دفاع خواهیم کردو این طور نیست که یک نفر بخواهد از آن سر دنیا به کشورمان سفر کند و برای ما تصمیم گیری کند که این امر با ذات و غیرت ایرانی مغایرت دارد.  
 
وی تاکید کرد: بنده به عنوان رئیس گروه دوستی ایران و آلمان طی جلسه مورد اشاره به خانم «روت» اعلام کردم که آنچه که در توافقات صورت می‌گیرد، می‌تواند در عرصه بین‌المللی مطرح باشد.  
 
رئیس گروه دوستی ایران و آلمان، در پایان خاطرنشان کرد: بنده در دیدار خود به خانم «روت» تاکید کردم که ایران به دنبال صلح و دوستی بوده و امروز جمهوری اسلامی ایران صلح جهانی را مطالبه می‌کند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار