به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در ماههای اخیر تلاشهای بسیاری صورت میگیرد تا بلکه چهره فرمولیک بتواند در سالهای آینده دستخوش تغییراتی گردد. یکی از این موارد تلاش برای حضور دوباره تایرهای پهن در فرمولیک است تا بدین وسیله چسبندگی اتومبیلها به مسیر مسابقه بیشتر شود و اتومبیلها تهاجمیتر دیده شوند.
گرچه بحث پهن شدن تایرها فعلاً در حد یک صحبت است، اما پائول همبری از پیرلی باور دارد اگر چنین اتفاقی رخ دهد، اتومبیلها رفتار بهتری در گرندپریها خواهند داشت.
همبری گفت: با چارلی (وایتینگ) در این زمینه صحبتهایی داشتیم و هر زمانی که این ورزش چنین چیزی از ما بخواهد، ما آماده تولید آن هستیم.
وی افزود:تایرهای پهن در فرمولیک خیلی هیجانانگیز میشوند. وقتی به اتومبیلهای ۱۹۷۰ نگاه میکنیم، میبینیم که تایرهای آن دوران نه به اندازه اتومبیلهای مسابقات درگ ولی در حد خود بسیار پهن و هیجانانگیز بودند.
همبری ادامه داد:در حال حاضر بنا به دلایلی تایرها باریک هستند. در این زمینه ما همیشه آماده مذاکره هستیم. فقط باید از قبل آمادگی لازم را داشته باشیم.
اما خوب به هر حال ما آماده هر کاری هستیم تا فرمولیک را باری دیگر به روزهای طلاییاش برسانیم.
گرچه مدیران این ورزش میتوانند در مورد تغییرات آیرودینامیکی و بالابردن میزان نیروی رو به پایین در اتومبیلها تصمیم بگیرند، اما پائول همبری معتقد است در مورد تایرها حداقل تا یک سال آینده باید صبر کرد.
همبری افزود: اینکه بخواهیم در ۲۰۱۶ چنین کاری کنیم، خیلی زود است. این اتفاق اما میتواند در ۲۰۱۷ رخ دهد. حضور تایرهای پهن در فرمولیک در آن سال منطقیتر است. چون قرارداد ما با فدراسیون جهانی در سال ۲۰۱۶ به پایان میرسد. امضای قرارداد جدید وابستگی زیادی به تولید تایرهای پهن خواهد داشت.
در حال حاضر تایرهای جلو ۲۴.۵ سانتیمتر و تایرهای عقب ۳۲.۵ سانتیمتر هستند. همبری در صحبتهای خود اشاره کرد که منظور از تولید تایرهای پهن، تولید تایرهایی با پهنای بیش از ۴۰ سانتیمتر است.
همبری اضافه کرد:به نظر من باید تایرها بیشتر از ۴۰۰ میلیمتر پهنا داشته باشند. اگر اینطور باشد، اتومبیلها نمای ظاهری تهاجمیتری خواهند داشت. اگر قرار باشد اتومبیلها بیشتر از ۱۰۰۰ اسببخار قدرت داشته باشند، شکل اتومبیلها با تایرهای پهن بهتر خواهد شد.