زنجان؛

پیشرفت فیزیکی 50 درصد ی فاز نخست تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت :پیشرفت فیزیکی طرح فاز نخست و قابل افتتاح تصفیه خانه ابهر و خرمدره 50 درصد می باشد که برای اتمام این فاز 250 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ؛مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در بازدید از تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره هدف از اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره را تامین 12 میلیون متر مکعب آب شرب برای شهرهای ابهر و خرمدره از سد کینه ورس عنوان کرد.

جزء قاسمی به ساخت تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره در این طرح اشاره کرد و گفت : تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره به ظرفیت 400 لیتر برثانیه است.

وی تکمیل ، احداث و بهره برداری از سازه های تصفیه خانه را شامل احداث حوضچه های ورودی ، هوادهی و آشغالگیری ، پیش ته نشینی ، اختلاط سریع و کند ، ته نشینی و فیلتراسیون دانست و گفت : این طرح 25 درصدپیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل 180 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ضمن اشاره به افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره گفت : با توجه به مشکل موجود در تامین آب شرب شهر ابهر ، اولویت آبرسانی به این شهر در برنامه شرکت قرار دارد و مقرر شده فاز اول شهریور ماه سال 94 به بهره برداری برسد .

جزء قاسمی افزود : پیشرفت فیزیکی فاز قابل افتتاح 50 درصد می باشد که برای اتمام این فاز 250 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است .

گفتنی است ؛در شهر ابهر بیش از 33 هزار مشترک و شهر خرمدره بیش از 18 هزار مشترک وجود دارد که برای تامین آب شرب این شهرها در مجموع 23 حلقه چاه موجود و در مدار بهره برداری است .


انتهای پیام/ش
برچسب ها: پیشرفت ، تصفیه خانه ، آب ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.