رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات:

انتقاد ازنبود نظارت بر واردات کالاهای بی‌کیفیت / لزوم نظارت اتحادیه‌ها بر واردات

بخشی با انتقاد از ورود به کالاهای بی‌کیفیت گفت: متاسفانه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات برواردات کالاهای مربوط به این صنف هیچ نظارتی ندارد و این امر موجب واردات کالاهای بی کیفت به کشور شده است

انتقاد ازنبود نظارت بر واردات کالاهای بی‌کیفیت / لزوم نظارت اتحادیه‌ها بر وارداتبه گزارش خبرنگار اقتصاد باشگاه خبرنگاران علی‌اکبر بخشی رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات امروز در نشست خبری با انتقاد عدم نظارت بر واردات کالا گفت: متاسفانه اتحادیه بر واردات قطعات یدکی خودرو نظارتی ندارد و برخی کالاهای بی‌کیفیت بدون هیچ گونه نظارتی به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: مبارزه با ورود کالای بی‌کیفیت نیاز به عزم ملی دارد و این امر که اتحادیه این تعهد را بدهد که واردات کالاهای بی‌کیفیت را ریشه‌کن می‌کند در حد توان ما نیست بلکه نیاز به تصمیم گیری در سطح کلان دارد.
 
بخشی تصریح کرد: یکی از گلایه‌های ما این است که چرا این اتحادیه هیچ نظارتی بر واردات قطعات یدکی خودرو ندارد.

وی در ادامه از تشدید ساختار خودجوش در اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو خبر داد و گفت: هدف این است که وارد کنندگان را به واردات کالاهای با کیفیت تشویق کنیم تا اطمینان خاطر برای مصرف کننده به وجود آید.

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به مشکلات این صنف گفت: بحث مالیات یکی دیگر از مشکلات ما است چرا که برای این صنف عدالت مالیات رعایت نشده است و ما معتقدیم که بسیاری از تصمیماتی برای این صنف گرفته شده است قابلیت اجرایی شدن را ندارد.

بخشی ادامه داد:‌تا چند سال گذشته ما فقط مالیات شغلی را پرداخت می‌کردیم اما امروز در کنار مالیات شغلی باید مالیات ارزش افزوده، مالیات حقوق را هم پرداخت کنیم.

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی و ماشین آلات صندوق پوز چند مشکلی بر مشکلات اعضای این صنف اضافه کرده چرا که دستورالعمل قابلیت اجرا با ساختار و فرهنگ ما را ندارد.

وی گفت: نگاه ما به سازمان امور مالیاتی تعاملی است و موظف به تعامل و گفتگو هستیم اما سازمان امور مالیاتی نیز باید امنیت و آرامش را برای این صنف فراهم کند.

رییس اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی خودرو و ماشین‌آلات با اشاره به اینکه در تهران 20 الی 26 اتحادیه متولی خودرو هستند در تلاش هستیم که از طریق قانون نظام صنفی این اتحادیه را قانونمند کنیم و نیز شورای خودرو تصویب شوند تا تمام اتحادیه در آن حضور داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران در اردیبهشت سال 94 گفت: ارتقا جایگاه صنف در سراسر کشور و بهبود فضای کسب و کار و همچنین هم گرایی اعضای صنف در سراسر کشور، ایجاد ارتباط موثر با خودروسازان و وارد کنندگان خودرو، ایجاد فرصت برای معرفی کالاهای تولید کنندگان داخلی و ایجاد ارتباط بین صنف و مصرف کنندگان داخلی از اهداف راهبردی برگزاری این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: ایجاد ارتباط موثر با تولیدکنندگان و نمایندگان رسمی برندهای معتبر لوازم یدکی و ایجاد فرصت برای معرفی توانمندی‌های بازرگانی و وارد کنندگان کالاهای مرغوب و باکیفیت از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌باشد.

گفتنی است این نمایشگاه از نهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: نظارت ، اتحادیه ، صنف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار