از صبح امروز تا کنون؛

79 سارق در قالب 10 باند سرقت دستگیر شدند

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 79 سارق که در قالب 10 باند مختلف اقدام به ارتکاب جرایم مختلف می کردند، خبر داد.

79 سارق در قالب 10 باند سرقت دستگیر شدند
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار "حسین ساجدی‌نیا" ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از بامداد امروز تاکنون مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ عملیاتی هماهنگ در سطح شهر تهران و شهرهای اطراف آغاز و طی آن موفق به دستگیری 79 سارق که در قالب 10 باند فعالیت می‌کردند، شد.
 
وی با اشاره به جرایم ارتکابی مختلف از سوی اعضای این باندها،  گفت: یکی از این باندها در حوزه زورگیری فعالیت داشت و باندی دیگر اقدام به سرقت خودرو می کرد، سرقت از منازل و قاچاق مواد مخدر نیز از دیگر جرایم این باندها بود؛ در این عملیات از اعضای یکی از این باندها 1.5 کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.
 
به گفته ساجدی نیا، اعضای یکی دیگر از باندها با شناسایی منازل افراد سالخورده و مسن به در منزل آنان مراجعه و از طریق اغفال یا زورگیری از آنان سرقت می‌کردند.
 
رئیس پلیس پایتخت، سرقت از قصابی‌ها را شگرد سرقت یکی  از این باندها دانست و خاطر نشان کرد: اعضای این باند به قصابی‌ها مراجعه کرده و با سرقت گوشت از آنها، اقلام مسروقه را به رستوران‌های مختلف می‌فروختند؛ متهمان در تحقیقات پلیسی معترف شدند در مواردی نیز گوشت الاغ را به جای گوشت گوسفند یا گوساله به رستوران‌دارها می فروختند که در این خصوص لازم است حتما رستوران داران از قصابی‌های مشخص یا مراکز مجاز توزیع گوشت برای تامین مایحتاج خود اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه هنوز میزان اقلام مسروقه از سوی این افراد مشخص نشده و تحقیقات و بازجویی‌ها از آنان ادامه دارد، گفت: بیش از 70 درصد دستگیرشدگان دارای سابقه کیفری هستند و برخی از آنان نیز در طول یک سال گذشته توسط پلیس دستگیر شده‌اند؛ افراد دستگیر شده به طور متوسط بین 20 تا 30 سال سن دارند البته در میان آنان چند متهم میانسال نیز وجود دارد.
 
این مقام ارشد انتظامی درباره آماده باش پلیس در ایام نوروز نیز گفت: در این خصوص در موعد مقرر اطلاع رسانی می کنیم، با توجه به اینکه خریدهای نوروزی در پیش است یگان‌ها و گشت‌های پلیس پایتخت در محدوده بازار و مراکز خرید مستقر شدند و شهروندان می‌توانند حضور آنان را مشاهده کنند.
 
سردار ساجدی نیا در خاتمه گفت: از ابتدای امسال، پلیس تهران بیش از 300 عملیات در حوزه های مختلف داشته است به گونه ای که پلیس امنیت 70 عملیات و پلیس آگاهی 90 عملیات داشته است.



"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نورl
۱۹:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
این ها که دوباره ازاد میشن و دوباره دست به کار های خلاف خود میزنند همه این ها سابقه دارند چرا یه فکر اساسی برای این افراد نمیشه تا مردم ونیروی زحمت کش انتظامی کمی اسوده باشن
آخرین اخبار