سپرست کمیته امداد امام خمینی( ره ) راه اندازی صندوق حمایت ویژه زنان سرپرست خانوار را راهکاری در جهت کاهش آسیبهای این قشر دانست.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی( ره ) امروز ( دوشنبه ) در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی در خصوص جایگاه زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم توسعه با بیان اینکه خانواده یکی از ارکان اساسی در نهاد اجتماعی محسوب می‌شود  اظهار کرد:که میتواند زیربنای رشد و تعالی قرار بگیرد و زن در خانواده نیز مهترین عامل مقوم و ساماندهی خانواده از نگاه اسلامی است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اصل خانواده در حوزه رأفت و مهربانی بر عهده زن است افزود:در مبانی اسلامی عنوان شده که اگر به زن هتک حرمت شود حق الناس محسوب شده و هم چنین امام علی (ع ) زن را ریحانه تعبیر میکند و مراقبت از او را نیز واجب میداند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) عزم جدی و هماهنگی سه قوه را در جهت برطرف کردن مشکلات این قشر از جامعه لازم دانست و افزود:هنگامی که در مجلس قانونی تصویب میشود که برچسب اجتماعی ندارد توسعه را کند میکند و در واقع بیشتر با مسایل زنان برخوردهای احساسی میشود و کمتر به ریشه یابی و اقدامات مدبرانه که با عقلانیت  همراه باشد می پردازیم.

وی  گفت:پرخاشگری ، عدم حضور در مشارکتهای اجتماعی ، عدم مهارتهای لازم زندگی و آسیبهای عاطفی از جمله ویژگیهای زنان سرپرست خانوار بوده که همواره آنها را با مشکلات جدی روبرو کرده و باعث شده تا اکثرا از زندگی خود رضایت کامل ندارند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد: بحث ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار که در جامعه با قبح اجتماعی مواجه است، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد:آمار طلاق در کشور رو به افزایش بوده و سن زنان سرپرست خانوار به ۱۶ سالگی رسیده که در این خصوص باید کلینیک های مشاوره را در جهت کاهش آسیبهای زنان سرپرست خانوار درسطح پیشرفته در کشور ایجاد کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) به تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و افزود:تعداد یک میلیون نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که همواره مشکلات متعددی در مسیر زندگی آنها قرار دارد.

انواری در پایان تصریح کرد: صندوق حمایت ویژه زنان سرپرست خانوار در جامعه یک نیاز جدی محسوب شده که راه اندازی آن می تواند  مشکلات این قشر از جامعه را  کاهش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: زنان ، توسعه ، کمیته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار