"آدام شیف" نماینده حزب دموکرات آمریکا از دعوت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه "پرس تی وی"، "آدام شیف" از دعوت نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره به شدت انتقاد کرد و آن را "اشتباهی وحشتناک" توصیف کرد.

وی اظهار داشت: "به نظر من این دعوت دو هفته پیش از انتخابات در اسرائیل موجب می‌شود آنها احساس کنند ما سعی در دخالت در سیاست‌هایشان را داریم."

شیف گفت: "به نظرم عجیب است که نتانیاهو به کنگره‌ای دعوت شده است که در آن به حمایت از لایحه‌ای سخنرانی خواهد کرد که رئیس جمهور مخالف آن است."

"جان بونر" سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته نتانیاهو را برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره در سوم مارس (22 بهمن) دعوت کرد. وی پس از اینکه اوباما در سخنرانی سالانه خود تهدید کرد وضع هر گونه تحریم تازه‌ای علیه ایران را وتو خواهد کرد، از نتانیاهو دعوت بعمل آورد.

بونر به دلیل عدم هماهنگی با رئیس جمهور در مورد این تصمیم به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

شیف همچنین این تصمیم را اشتباهی وحشتناک از جانب سخنگوی کاخ سفید عنوان کرد. وی افزود: "من فکر می‌کنم این تصمیم، تصمیمی بی‌تدبیرانه بود."

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که نتانیاهو و اوباما در طول حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با هم ملاقات نخواهند کرد. 

یکی از مقامات ارشد ناشناس آمریکایی گفت: "نتانیاهو با پذیرفتن این دعوت به صورت ما آب دهان پرتاب کرد."

علاوه بر این اوباما به نتانیاهو اخطار داده است به تشویق اعضای کنگره آمریکا به منظور وضع تحریم‌های جدید علیه ایران پایان دهد.

هر چند که نتانیاهو از تصمیمش در پذیرش این دعوت در نشست هفتگی کابینه که روز یک‌شنبه تشکیل شد دفاع کرد. او گفت: "من  به منظور دفاع از آینده و موجودیت اسرائیل به هر جایی دعوت شوم، خواهم رفت."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار