کلانتری در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی عنوان کرد:

تنوع مشارکت زنان در تعاونی‌ها / وجود 470 دستگاه تعاونی دانش بنیان

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشارکت زنان در تعاونی ها بسیار متنوع است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کلانتری معاون امور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه که امروز دوشنبه برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از تمهیدات مشارکت در حوزه اقتصادی و اجتماعی شرکت تعاونی پیشی گرفتن خانم‌ها از آقایان در تحصیلات و دیگری ظرفیت‌سازی تحصیلاتی در حوزه اجتماعی و حضور آنان در تعاونی‌ها است اظهار کرد: در تعاون بحث جنسیت به عنوان یک عامل محدود کننده محسوب نمی‌شود و زنان سرپرست خانواده برای تامین معیشت خود مجبور به کارکردن هستند و هم‌اکنون 6 هزار و 620 زن در بخش تولید و 3 هزار و 889 زن در بخش خدمات شرکت تعاونی کل کشور مشغول به کار هستند.

وی در ادامه افزود: در حوزه شرکت‌های تعاونی بر اساس اصل 43 و 44 قانون اساسی هر تعاونی که 70 درصد از اعضای آن را بانوان تشکیل دهد به عنوان تعاونی زنان مطرح است.

کلانتری همچنین تصریح کرد: با احتساب سهام عدالت بیش از 11 میلیون نفر عضو زن در شرکت تعاونی که 25 درصد از اعضای کل تعاونی‌ها را تشکیل می‌دهند در کشور وجود دارند.

وی در ادامه گفت: 11 هزار شرکت تعاونی زنان با عضویت بیش از 131 هزار نفر و اشتغال بیش از 119 هزار نفر در کشور وجود دارد. معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان در مجموع 8.3 درصد از مدیر عاملی شرکت‌های تعاونی فعال کشور را برعهده دارند گفت: سهم زنان به عنوان اعضای هیئت مدیره تعاونی‌های فعال کشور حدود 11.01 درصد است .

کلانتری همچنین در خصوص نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توسعه تعاونی‌های زنان گفت: ایجاد زمینه مناسب برای استقلال در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی ،تشویق و حمایت از ایجاد و تقویت تعامل و ارتباطات عمودی و حمایت از بهره مندی تعاونی های زنان از منابع و تسهیلات و در آخر فراهم کردن فرصت‌های آموزشی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه زنان 50 درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند و به عنوان یک جمعیت تاثیرگذار مطرح هستند در خصوص آسیب شناسی زنان در شرکت های تعاونی اظهار کرد: پایین بودن سطح مشارکت اقتصادی زنان در جامعه پایین بودن سطح استقلال و مالکیت اموال عدم دسترسی مناسب به منابع، سرمایه، زمین و در آخر عدم خودباوری کافی بانوان تحصیل کرده و امکان ایجاد کارآفرینی آنان نام برد.

وی در ادامه از وجود 470 دستگاه تعاونی دانش بنیان که زنان و دختران تحصیلکرده در کنار مردان مشغول به کار هستند خبر داد.

کلانتری در پایان گفت: بانوان با رعایت شرایطی از جمله باور و حمایت و ترویج و تبلیغ عملکرد آنان قادر به انجام کارهای عظیمی در حوزه های گوناگون هستند.

 انتهای پیام/
برچسب ها: زنان ، مشارکت ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار