دبیرکل بانک مرکزی:

12 میلیارد تراکنش بانکی در یک سال /آمادگی بانک‌ها برای تراکنش ۱۰۰ میلیونی شب عید

دبیر کل بانک مرکزی از ۱۲ میلیارد تراکنش بانکی در یک سال و آمادگی بانک‌ها برای تراکنش ۱۰۰ میلیونی شب عید خبر داد و گفت: بانک مرکزی ۲ سال است دخالتی در حوزه نقد بانک ها نداشته است

12 میلیارد تراکنش بانکی در یک سال /آمادگی بانک‌ها برای تراکنش ۱۰۰ میلیونی شب عیدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی در چهارمین همایش بانکداری الکترونیک در خصوص نقشه راه بانک مرکزی ایران در افق 1400 اظهار داشت: این برنامه 10 ساله در سال 82 به تصویب رسید با توجه به برنامه 10 ساله گذشته و تأثیر آن بر بازار پولی و بانکی و تحولاتی که در زیرساخت‌های لازم و نظام پرداخت ایجاد کرد باعث شد در برنامه جدید به دلیل تحول در سیستم و فناوری بانکداری دنیا راهبرد جدیدی تهیه شود.

وی افزود:مطمئنا پس از گذشت این 10 سال بانک مرکزی می‌تواند به نقطه‌ای برسد که تبادلات لازم را در داخل و خارج از کشور داشته باشد و خوشبختانه با ورود سیف رئیس کل بانک مرکزی در نظام بانکی و همچنین نقشه راه این بانک تحول جدی صورت گرفت در تهیه این نقشه راه جدید از الگوهای روز بهترین بهره‌برداری شد و سعی کردیم تمام حوزه‌هایی که با بانک مرکزی در ارتباط هستند در نقشه راه مورد رصد و بررسی قرار دهیم در همین راستا از ادارات داخلی بانک مرکزی شروع و سپس به تعامل با حوزه‌های مرتبط با این بانک از جمله وزارت اقتصاد و ... پرداختیم.

دبیر کل بانک مرکزی از ۱۲ میلیارد تراکنش بانکی در یک سال و آمادگی بانک‌ها برای تراکنش ۱۰۰ میلیونی شب عید خبر داد و گفت: بانک مرکزی ۲ سال است دخالتی در حوزه نقد بانک ها نداشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه نظام های پرداخت در منطقه حرف برای گفتن داریم، افزود: سیستم بانکی 12 میلیارد تراکنش را در سال جاری مدیریت کرده است و به سمت و سویی می رویم که در پایان سال 100 میلیون تراکنش را فقط از طریق دو سامانه انجام دهیم ولی باز باید به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم.

** پرداخت همراه بیش از 93 درصد پوشش‌دهی داریم

دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه سیستم بانکداری متحول شده است گفت:  بانک‌هادیگر  نقش واسطه‌گری وجوه را ندارند و باید به ارائه خدمت نوین به مشتریان بپردازند در همین راستا پرداخت همراه بیش از 93 درصد متقاضیان را پوشش می‌دهد.

احمدی در ادامه در خصوص وظایف بانک‌های مرکزی در دنیا اظهار داشت: استقرار حاکمیت مطلوب، سیاست‌های پولی و ارزی، ثبات مالی و نظارت و نظام‌های پرداخت از جمله وظایف بانک‌های مرکزی در کل دنیا می‌باشد.
 
** ساختار داخلی بانک مرکزی تغییر کرد

محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی در خصوص تفاوت این دو برنامه اظهار داشت: در برنامه راه گذشته بانک مرکزی ارتباط بانک‌ها با سایر بانک‌ها و همچنین مردم مورد توجه بود اما در این نقشه جدید یافته‌های جدید به دست آمد و سعی شد ساختار داخلی بانک مرکزی تغییر یابد تا از شرایط فعلی گذر کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار