مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان با بیان اینکه ما در برخورد با شکارچیان غیر مجاز جدی هستیم ، تاکید ‌کرد: شکار یک پرنده با شکار پلنگ تفاوتی ندارد چرا که برای حفظ اکوسیستم همه گونه‌های جانوری، باید حساسیت داشته باشیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان، با اشاره به اینکه همراهی و همکاری مردم گام نخست در حفاظت از محیط زیست است، گفت: انتظار می‌رود مردم مانند گذشته در جلوگیری از تخلفات با ما همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف موارد را به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست استان اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه ما در برخورد با شکارچیان غیر مجاز جدی هستیم، تاکید ‌کرد: شکار یک پرنده با شکار پلنگ تفاوتی ندارد چرا که برای حفظ اکوسیستم همه گونه‌های جانوری،  باید حساسیت داشته و با جدیت پای کار باشیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در ماه‌های گذشته تلاش‌های فراوانی برای مقابله با شکار غیرمجاز صورت گرفته است، افزود: نمی‌توان مدعی شد که شکار غیرمجاز صورت نمی‌گیرد، اما تلاش ماموران بر جلوگیری از هر گونه شکار گونه‌های جانوری است و بدون هیچ مماشاتی با تمام تخلفات در این زمینه برخورد می‌شود.

محمدپور با اشاره به آخرین پرونده تشکیل شده در رابطه با شکار غیرمجاز، اظهار کرد: محیط بانان سه فرد متخلف را به جرم شکار غیرمجاز شش سر خرگوش در دشت سهرین زنجان دستگیر کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه متخلفان غیر بومی بودند افزود: مأموران یگان حفاظت سر محیط‌بانی سهرین در پی گشت و کنترل شبانه‌روزی در منطقه، متوجه حضور آنان شده و اقدام به توقیف خودرو کردند.

این مقام مسئول اظهار داشت:  شش سر خرگوش، یک قبضه اسلحه ته پر دولول قاچاق، یک قبضه اسلحه ته پر تک لول، پنج تیر فشنگ ساچمه‌زنی و یک دستگاه پروژکتور کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: پرونده تخلف این افراد به زودی تشکیل و جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی استان خواهند شد.

محمد‌پور در پایان خاطرنشان کرد: متخلفان از بابت شکار شش سر خرگوش باید مبلغ 12 میلیون ریال به‌ عنوان ضرر و زیان به محیط‌زیست پرداخت کرده و علاوه بر آن از جنبه عمومی جرم به پرداخت یک ‌میلیون و 500 هزار ریال تا سه میلیون ریال جریمه نقدی و یا سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/ زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.