نشست مطبوعاتی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در راستای تشریح برنامه‌های دهه فجر با حضور منصور قمشه رئیس کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی برگزار شد.

تشریح برنامه‌های کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، منصور قمشه رئیس کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی در این نشست مطبوعاتی ضمن محکومیت حرکت نشریه فرانسوی تصریح کرد: ما هر چه داریم از برکات پیامبر اکرم (ص) است و یکی از اهداف این کمیته نظارت بر دستگاه حمایتی و تشکل‌های مردم‌نهاد جهت توانمندی‌سازی نیازمندان است.
 
رئیس کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی با تشریح برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: در بخش توسعه کشور برق‌رسانی بیش از 54 هزار روستا و بهره‌مندی 99 درصد روستاییان از مخابرات و تلفن خانگی و 96 درصد از خدمات شبکه خانه بهداشت و از فضای آموزشی بهره‌مند هستند.
 
منصور قمشه بیان کرد: از برکت انقلاب اسلامی 67 درصد شبکه راه‌های کشور، 100 هزار کیلومتر آسفالت شده و حمایت گسترده از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در کشور از اقدامات گسترده نظام جمهوری اسلامی ایران است. در واقع ایجاد فرصت‌های برابر در آموزش عالی کشور و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد.

مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: اجرای بیش از 7 هزار برنامه توسط کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی در بزرگداشت ایام دهه فجر را خواهیم داشت.
 
قمشه خط مشی کمیته همیاری تشکل‌های مردمی را در جشن دهه فجر این گونه بیان داشت: محور خط مشی کمیته پیشرفت، عدالت و توانمندسازی خانواده‌های محروم برپایه اقتصاد مقاومتی است.  
 
وی اهم برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی، خدماتی و درمانی ایام دهه فجر را تشریح کرد و گفت: امسال تکمیل و افتتاح بیش از سه هزار پروژه در روستاها، تجلیل از زنان سرپرست خانوار، احداث 2 هزار و 400 واحد مسکن مدد جویی و 88 پروژه ساختمان حمایتی و عام المنفعه توسط کمیته امداد امام (ره)، برپایی غرفه مشاوره رایگان حقوقی توسط وکلای نیکوکار در روز راهپیمایی 22 بهمن توسط کمیته امداد امام (ره)، برپایی چادرهای سلامت در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، افتتاح پروژه‌های درمانی از جمله بیمارستان 300 تختخوابی پیامبر اعظم در استان کرمان، بیمارستان هامون زابل در سیستان و بلوچستان، مرکز تصویربرداری در ارومیه، مرکز سی تی اسکن در بیمارستان سبلان تهران و.... را خواهیم داشت.  
 
مسئول کمیته همیاری تشکل‌های مردمی در ادامه تشریح برنامه‌های دهه فجر افزود: از دیگر برنامه‌های این ایام برگزاری مسابقات ورزشی امدادی بین کانون‌ها در سطح شهرستان‌ها، استان‌ها توسط سازمان تامین اجتماعی، اعزام تیم درمان اضطرار و کاروان سلامت به مناطق آسیب دیده و محروم کشور، برپایی ایستگاه صلواتی در طول ایام دهه فجر، تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام و ایتام نخبه کمیته امداد، افتتاح 30 مرکز بهداشتی درمانی شهری از جمله مرکز درمان ناباروری، مرکز پیشگیری از سرطان، مرکز MRI و CCU و آزادسازی زندانیان نیازمند مورد حمایت ستادهای دیه و انجمن حمایت از زندانیان در سطح کشور توسط ستاد دیه است.
 
قمشه در پایان خاطر نشان کرد: نهایتا تجدید بیعت با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مزار شهدا و مراسم نثار گل در هفته استقبال از مراسم را خواهیم داشت.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار