وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد حفظ روابط با مسکو یکی از اولویت‌های اسرائیل محسوب می‌شود و این رژیم نمی‌تواند روابط گرم با یک بازیگر مهم بین المللی همانند روسیه را نادیده بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه روز دوشنبه اعلام کرد حفظ روابط با مسکو یکی از اولویت‌های اسرائیل محسوب می‌شود. 

لیبرمن در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری روسی «ایتارتاس» اعلام کرد: «حفظ روابط خوب با روسیه در حال حاضر یکی از اولویت‌های دولت اسرائیل محسوب می‌شود. این موضوع برای ما یک ضرورت است. ما در قلب بی‌ثبات‌ترین بخش از خاورمیانه قرار داریم. اسرائیل همواره در کانون برخورد ژئوپلتیکی، مذهبی، دیپلماتیک و گاهی اوقات نظامی در سطح جهانی قرار داشته است. نمی‌توانیم روابط گرم با یک بازیگر مهم بین المللی همانند روسیه را نادیده بگیریم.» 

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که قرار است روز دوشنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار کند، افزود: «فکر نمی‌کنم هیچ مقامی در میان سیاست مداران اسرائیل چه در سطح نخست وزیر یا وزیر بخواهد این روند را تغییر دهد. با این حال، سیاست مداران روس زبان در اسرائیل اختلاف نظرهایی جدی با مقامات سیاست خارجی روسیه در برخی از موضوعات دارند. در مجموع، ارزیابی و دیدگاه ماه درباره بحران‌ها در خاورمیانه از بسیاری جهات با مطابق با یکدیگر نیست. با این حال، باید بگوییم ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و روابط شخصی نیز در دیپلماسی نقش دارند.» 

او همچنین گفت: «چنین رویکردی ممکن است پس از انتخابات ۱۷ مارس در اسرائیل تا حدودی تغییر یابد اما مطمئن هستم مسیر اصلی سیاسی ما تغییر نخواهد کرد. بر این باورم که بی‌طرفی اسرائیل در ارتباط با درگیری‌های روسیه واوکراین یک موضع منطقی محسوب می‌شود. با این حال، این به معنای آن نیست که ما رویکردی منفعلانه داریم زیرا ما روابطی خوب با دو طرف داریم و مسکو و کیف به ما اعتماد دارند و این اساس خوبی برای می‌انجیگری محسوب می‌شود. ما بار‌ها اعلام کردیم آماده انجام چنین تلاش‌هایی هستیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار