پوریانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خط قرمز دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده‌ها «قانون» است

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب گفت: قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌ها هیچ خط قرمزی جز قانون نمی‌شناسد و هر متخلفی از هر جناح و با هر مقامی باید به سزای اعمال خود برسد.

«عباس پوریانی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برخورد قاطع و پیگیری دستگاه قضا در پرونده معاون اول رئیس جمهور سابق اظهارداشت: همه در برابر قانون مساوی‌اند و هیچ فردی نسبت به دیگری برتری ندارد، بنابراین هر کس در هر مقامی و لباسی که باشد چنانچه مرتکب عمل مجرمانه شود باید مطابق قانون مجازات شود.
 
وی ادامه داد: کسانی که در رأس امور قرار گرفته‌اند، امین مردم هستند و کوچک‌ترین خطا و اشتباه آن‌ها از منظر افکار عمومی گناه بزرگی محسوب می‌شود چرا که آن‌ها وابسته به نظام هستند و چنانچه مرتکب جرمی شوند، به نوعی به مردم و نظام خیانت کرده‌اند.
 
پوریانی تصریح کرد: رأی صادر شده در پرونده رحیمی مسیر قانونی خود را طی کرده است به طوری که وی هم در زمان تشکیل پرونده در دادسرا و در محاکم کیفری و دیوان، دفاعیات لازم را انجام داده، بنابراین اتهام وی ثابت و مجازات حبس طبق قانون برای این متهم در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌ها هیچ خط قرمزی جز قانون نمی‌شناسد و هر متخلفی از هر جناح و با هر مقامی باید به سزای اعمال خود برسد.
 
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در پایان خاطرنشان کرد: برخورد قوه قضاییه در پرونده معاون اول رئیس جمهور سابق عادلانه و مطابق مقررات است و امیدواریم این برخوردها اثرات بازدارنده خود را برای کسانی که در فکر انجام تخلفات و دور زدن قانون هستند، داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار