امریکا در هند نیروگاه اتمی می سازد‎

در جریان سفر اوباما به هند طرفین بر ادامه همکاری های هسته ای دو کشور تاکید کردند‎

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازاسپوت نیک ، در جریان سفر اوباما به هند ، نخست وزیر هند ( مودی ) و اوباما بر پیگیری  همکاری های هسته ای دو کشور تاکید کردند .
هند که دارای سلاح هسته ای است هرگز به پیمان منع اشاعه "ان.پی.تی" نپیوسته است.خبر ادامه همکاری های هسته ای دو کشور را امروز "سوجاتا سینگ"وزیر خارجه هند اعلام کرد و گفت مودی و اوباما بر بن بستی که در سالهای اخیر بر سر برنامه هسته ای صلح آمیز هند پیش آمده بود ، فائق آمدند.گفتنی است دیروز در هند تظاهراتی عظیم بر ضد سفر اوباما به هند برگزار شده بود.
بیش از 100 هزار هندی در دهلی در اعتراض به سفر اوباما به هند برای شرکت در مراسم استقلال هند ، با برپایی تظاهرات و آتش زدن آدمک اوباما ، اعتراض خود را به سفر وی و افزایش روابط اقتصادی، دفاعی و هسته ای دهلی نو - واشنگتن اعلام کردند.مردم خشمگین فریاد می زدند :" اوباما از هند دست بکش".
این تظاهرات عظیم را احزاب کمونیستی و مارکسیستی هند سازماندهی کرده بودند.این احزاب چپ گرا ، به شدت مخالف توافق نامه هسته ای هند آمریکا که در سال 2008 امضا شده بود ، هستند.
هدف آمریکا از این توافق نامه ، بیشتر مهار چین در شرق و جنوب آسیا است. اوباما نخستین رئیس جمهور آمریکا است که دو بار به هند سفر کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار