کرمان؛

طرح گلخانه های هیدروپونیک کرمان الگوی ملی شود

استاندار کرمان با رییس سازمان عمران کرمان تفاهم نامه طرح احداث یک هزار هکتار گلخانه ی مدرن هیدوپونیک را به ارزش 2 هزار و 600 میلیارد تومان منعقد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،استاندار کرمان دراین خصوص در جلسه انعقاد تفاهم نامه گفت: سازمان عمران کرمان باید برای کار و توسعه همگام با برنامه های دولت قدم بردارد و سازمان های این چنینی که در کار و توسعه کشور سهیم هستند به دور از فعالیت های سیاسی خدمتگذار مردم باشند.

وی با تاکید بر مدرن شدن کشاورزی استان بر پایه توسعه گرایی این بخش افزود: طرح گلخانه های مدرن هیدوپونیک کرمان کار بزرگی است که در بخش کشاورزی استان می تواند نقش مدرن شدن باغات ما را داشته باشد.

رزم حسینی گفت : کاشت گل و تولید محصولاتی از جمله سبزی با استفاده از روش هیدوپونیک در گلخانه های کرمان می تواند زمینه ی اشتغالزایی را در استان فراهم کند اما قبل از کار در این زمینه باید فرهنگ سازی اینگونه فعالیت ها در مردم نهادینه شود.

استاندار کرمان در این نشست به آمار مصرف 6 میلیارد متر مکعب بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود : از این مقدار حدود 4 میلیارد آن در بخش جنوب استان مصرف می شود و ما باید به دنبال صرف جویی آب باشیم زیرا بنیاد بخش کشاورزی بر پایه آن می چرخد.

وی خاطرنشان کرد: 300 میلیارد تومان هم گازوئیل برای چاه های آب بخش کشاورزی استان هزینه می شود و باید برای برقی کردن موتور پمپ ها گامی برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.