مخالفت سناتور آمریکایی با تحریم مجدد ایران

سناتور جمهوریخواه آمریکایی، از موضع اوباما در خصوص ایران حمایت کرد.

مخالفت سناتور آمریکایی با تحریم مجدد ایرانبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وبگاه ای زد سنترال، "جف فلیک" جمهوریخواه آریزونا که در کمیته روابط خارجی سنا عضویت دارد، به دنبال نطق سالانه هفته اخیر باراک اوباما، از موضع او درباره ایران و کوبا و دیگر نکات اساسی سیاست خارجی او حمایت کرد. 

فلیک گفت: او با دولت اوباما و متحدان آمریکا هم عقیده است که تحریم‌های بیشتر علیه ایران، ممکن است مانع پیشرفت مذاکرات شود.

وی گفت: هدف از این تحریم های چندجانبه، این بوده است که آنها را پای میز مذاکره بیاورد. آنچه برای من عجیب است این است که زمانی که آنها پای میز مذاکره هستند و به توافق مقدماتی عمل می کنند، چرا ما باید خطر دور کردن آنها از میز مذاکره را ایجاد کنیم.

اوباما در اظهارات روز سه شنبه خود تهدید کرد لایحه تحریم های اضافی علیه ایران را وتو می کند و آن را در چنین موقعیتی موجب تضمین شکست مذاکرات، دور شدن آمریکا از متحدانش و سخت شدن حفظ تحریم ها علیه ایران دانست.

"باب منندز" دموکرات عالیرتبه کمیته روابط خارجی سنا این دیدگاه را رد کرد و گفت: اظهارات دولت به گونه ای است که گویی مستقیما از طرف تهران صحبت می‌کند.

اما فلیک گفت او از مذاکرات فعلی حمایت می کند و بر این باور است که آمریکا باید هر آنچه می تواند انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که ایران به تعهداتش عمل می‌کند.

وی افزود: من از وضع تحریم هایی حتی شدیدتر در صورتی که مذاکرات شکست بخورد، یا اگر ایران به این توافق وفادار نماند، حمایت می کنم، اما مادامی که مذاکرات ادامه دارد، من فکر می‌کنم ما باید از آنها حمایت کنیم.

فلیک همچنین یکی از جمهوریخواهان حامی تلاش اوباما برای عادی سازی روابط با کوبا و تغییر دادن سیاست های اقتصادی تنبیهی است که از دولت جان اف کندی برقرار بوده است. 

فلیک گفت: نطق سالانه او درباره لزوم تغییر سیاست پس از پنجاه سال، درست بود. جمهوریخواهان زیادی هستند که امروز اینطور فکر می کنند.

وی افزود سیاست آمریکا شکست خورد زیرا به رغم اینکه تلاش کرد کوبا را در دهه های 80-70-1960 مهار کند، فیدل کاسترو رهبر کوبا همچنان به تلاش خود برای صدور انقلاب کمونیستی این کشور ادامه داد؛ اکنون دولت کوبا دیگر در وضعیتی نیست که مشکل چندانی ایجاد کند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار