نوع زندگی مردم موجب افزایش آسیب عضلات شده است

نوع زندگی مردم به ویژه نداشتن تحرک بدنی و نشستن طولانی مدت در یک مکان، موجب افزایش آسیب عضلات بدن از جمله کشیدگی عضلات گردن شده است.

محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از افراد اینطور تصور می کنند که با کمتر کار کشیدن از عضلات و مفاصل و همچنین داشتن یک زندگی بدون تحرک، کمتر دچار‌ آسیب‌های عضلانی و مفصلی می‌شوند که این نادرست است.

وی با اشاره به اینکه اغلب افراد جامعه تحرک لازم و کافی ندارند، تاکید کرد:‌نوع زندگی مردم به ویژه نداشتن تحرک و فعالیت بدنی و نشستن طولانی مدت در یک مکان،‌موجب افزایش آسیب عضلات بدن از جمله کشیدگی عضلات گردن شده است.

درستکار افزود: با تقویت قدرت و انعطاف عضلات بدن،‌به بهترین شکل ممکن می‌توان از کشیدگی و پارگی عضلات جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: اگر موقعیت شغلی یا ورزشی به گونه‌ای است که عضلات بدن در مدت زمان طولانی در یک حالت خاص قرار می‌گیرد، باید هر از چندگاهی از آن حالت خارج شده و با حرکات مختلف آن عضله را منقبض و شل کرد.

درستکار خاطر نشان کرد: البته در کنار تقویت و انعطاف عضلات بدن، باید تا حد امکان مراقب آسیب ها و ضربات مختلف نیز بود، چرا که اغلب صدمات عضلات به ویژه صدمات گردن در اثر ضربات قابل پیشگیری کامل نیستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: عضلات ، مفصل ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار