یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: اگر کنگره آمریکا به نقض توافق‌نامه ژنو بپردازد، جمهوری اسلامی ایران باید میز مذاکره را ترک کند.

 "فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحرکات کنگره آمریکا و سرانجام نبودن اراده لازم برای رسیدن به توافق در طرف مقابل، اظهار داشت: اگر کنگره آمریکا به نقض توافق‌نامه ژنو بپردازد، جمهوری اسلامی ایران باید میز مذاکره را ترک کند.
 
وی ادامه داد: اوباما نیز در گذشته اشاره کرده بود که اگر کنگره به نقض توافق ژنو بپردازد، ایران اعلام خواهد کرد که آمریکا با حسن نیت وارد مذاکره با ایران نشده و می‌توان این تحلیل را از سوی رئیس جمهور آمریکا درست تلقی کرد.
 
این کار‌شناس مسائل آمریکا تأکید کرد: ایران‌‌ همان طور که تاکنون به صراحت اعلام کرده است، نیز در ادامه باید با صراحت بیشتری تأکید کند که اگر نقضی در توافق ژنو صورت گیرد، این توافق ملغی خواهد شد.
 
ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: ‌ نبودن اراده سیاسی در طرف مقابل به نقض توافق ژنو مسئولیت شکست مذاکرات را بر گردن دولت آمریکا خواهد انداخت و باید توجه داشت تحریم‌های آمریکایی تنها اثری که خواهد داشت، متضرر شدن شرکت‌های آمریکایی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: توافق ، کگره ، آمریکا ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار