باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه عازم هند شد تا در مورد تقویت همکاری بین این دو قدرت منطقه‌ای گفتگو کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه عازم هند شد تا در مورد تقویت همکاری بین این دو قدرت منطقه‌ای گفتگو کند. 

اوباما سپس برای ادای احترام به عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه فقید عربستان سعودی عازم این کشور خواهد شد. اوباما و همسرش صبح امروز سفر به هند را آغاز کردند. این دومین سفر اوباما به هند از زمان به عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رود.

پیش بینی می شود اوباما و همسرش روز یکشنبه وارد دهلی نو پایتخت هند شوند. وی در دهلی نو نشست هایی جداگانه با نارندرا مودی نخست وزیر هند و پراناب موخرجی رئیس جمهور این کشور برگزار خواهد کرد.

اوباما روز دوشنبه در نشست بازرگانی آمریکا و هند شرکت خواهد کرد. وی همچنین میهمان افتخاری مراسم رژه روز جمهوری در هند خواهد بود. اوباما نخستین رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود که قرار است به عنوان « میهمان ویژه » در مراسمی ملی در هند شرکت کند.

اوباما و همسرش سپس روز سه شنبه عازم عربستان سعودی می شوند تا به پادشاه فقید این کشور ادای احترام کنند.

کاخ سفید اعلام کرد اوباما با ملک سلمان پادشاه جدید عربستان سعودی دیدار خواهد کرد. اوباما در آستانه سفر به هند در مصاحبه ای گفت آمریکا و هند باید یک مشارکت جهانی را آغاز کنند.

وی در مصاحبه با نشریه « تودی مگزین » هند ابراز امیدواری کرد بتواند با مودی در طیفی از مسائل به پیشرفتی واقعی دست یابد.

اوباما تصریح کرد: من کاملا معتقدم روابط بین آمریکا و هند می تواند یکی از مشارکت های تعیین کننده در قرن بیست و یکم باشد.

در حالی که ناظران می گویند انتظار نمی رود سفر سه روزه اوباما به هند پیشرفت سیاسی قابل توجهی در روابط دهلی نو و واشنگتن در پی داشته باشد اما دو طرف معتقدند دعوت از اوباما برای شرکت در مراسم روز جمهوری هند تاکیدی بر نزدیکی جدید دو کشور است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار