نخست وزیر سابق لبنان و وزیر امور مهاجران این کشور در پیامهایی جداگانه، درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری لبنان 24، "نجیب میقاتی" نخست وزیر سابق لبنان و وزیر امور مهاجران لبنان در پیام‌هایی جداگانه به مناسبت درگذشته ملک عبدالله، درگذشت وی را سبب خسارت به لبنان و جهان توصیف کردند.

میقاتی در پیامی گفت: "با مرگ خادم حرمین شریفین ملک عبدالله بن عبدالعزیز، جهان عرب، پادشاهی را که زندگی خود را در کسوت شاهزادگی، ولیعهدی و پادشاهی صرف دفاع از ملت و مشکلات آنها با شجاعت نمود و بر اساس بسیاری از منافع جهان عرب و اسلام رفتار نمود، از دست داد"

در ادامه این پیام آمده است:ملک عبدالله پدر طرح عربی درباره مسأله فلسطین بود که از مهمترین مسائل جهان عرب و اسلام به شمار می‌رفت.

وی در ادامه اعلام کرد: با رفتن وی کشور عربستان سعودی، پدر و رهبری را که عربستان را به سمت پیشرفت و عزت سوق داد از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: با رفتن ملک عبدالله، لبنان نیز یک حامی و پشتیبان و برادری بزرگتر را که با تلاش برای حفظ وحدت و ثبات لبنان تلاش می‌نمود از دست خواهد داد.

همچنین "الیاس شبطینی" وزیر امور مهاجران لبنان نیز در پیام تسلیت دیگری به ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان، درگذشت ملک عبدالله را "ضایعه‌ای بزرگ" برای کشورهای عربی و جهان توصیف نمود.

وی گفت: "درگذشت ملک عبدالله ضایعه‌ای بزرگ برای کشورهای عربی و جهان به شمار می رود؛ کسی که در شجاعت و ایستادن در کنار مظلومان و جنگ با ظالمان و تروریسم و حمایت همیشگی‌اش از مسائل عدالت خواهانه در طول زمامداری اش منحصر به فرد بود و ما آنچه را که وی برای لبنان فراهم کرد فراموش نخواهیم کرد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار