روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی از ترس واکنش احتمالی حزب الله و ایران برای به شهادت رساندن رزمندگان حزب الله و فرمانده ایرانی دست به دامان مسکو شده است.

اسرائیل برای جلوگیری از واکنش احتمالی حزب الله و ايران دست به دامان روسیه شدبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به قلم "محمد بدیر" نوشت: اسرائیل برای آنکه از واکنش احتمالی حزب الله و ایران دور شود دست به دامان مسکو شده است.

رسانه های عبری فاش کردند که رژیم صهیونیستی به بهانه حرکت در مسیر آتش بس با حزب الله، سوریه و ایران، روسیه را واسطه قرار داده است.

منابع سیاسی در اسرائیل نقل می کنند رژیم اسرائیل به روسیه خبر داده است در پی تنش های امنیتی و رویارویی نیست بلکه در پی آرامش است.

شبکه ده تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد اینکه تل آویو در این زمینه به مسکو مراجعه کرده است به دلیل روابط خوبی است که روسیه با سه طرف مقابل (حزب الله، سوریه و ایران) دارد.

در همین حال شبکه دوم تلویزیون اسرائیل در بخش خبر مشروح شبانگاهی خود به نقل از منابع نظامی اعلام کرد اسرائیل به خوبی می داند حزب الله به عملیات قنیطره واکنش نشان خواهد داد در نتیجه پیام تل آویو به حزب الله این است که اگر واکنشش حتمی است هدف واکنش غیر نظامیان نباشند در غیر این صورت اسرائیل نیز مجبور خواهد بود واکنش سختی نشان دهد، این هشدار به این معنی است که اگر هدف حزب الله، نظامیان  اسرائیلی باشند ممکن است اسرائیل به این واکنش ، واکنش نشان ندهد زیرا این اقدام را بخشی از قاعده درگیری با حزب الله می داند.

پس از آنکه تمام تلاش های مقامات صهیونیست برای پایان دادن به نگرانی های مردم از واکنش احتمالی حزب الله علیه اسرائیل بی نتیجه ماند برخی از مقامات صهیونیست سعی کردند پیامی دو جانبه بفرستند، پیامی که یک طرف آن تلاش برای اطمینان دادن به ساکنان اسرائیل و طرف دیگر آن تهدید برخی از طرف های خارجی است اما این تهدیدات هم نتوانست شرایط را در داخل اسرائیل عوض کند و برعکس شرایط را بدتر کرده است زیرا نگرانی ساکنان فلسطین اشغالی از واکنش احتمالی حزب الله به مراتب بیشتر شده است. این روزها ساکنان اسرائیل بر این باورند که منطقه به سمت درگیری  شدیدی پیش می رود.

"موشه یعلون" وزیر امنیت اسرائیل در یک نشست امنیتی در صفد گفت:" کشورها، دولت ها و سازمان هایی که در پشت مرزهای شمالی قرار دارند( لبنان و سوریه) مسئول اتفاقاتی هستند که در خاکشان می افتد، ... هر طرفی که بخواهد اقدامی علیه ما انجام دهد تحمل نمی کنیم... اگر حاکمیت اسرائیل، امنیت شهروندان و یا امنیت نظامیان ما در خطر قرار بگیرد می دانیم چگونه برخورد کنیم."

یعلون با حضور افسران عالی از آمادگی های ارتش در منطقه شمالی اسرائیل بازدید کرد و در این بازدید نیز تاکید کرد برای برخورد با هر نوع ماجراجویی آماده ایم.

"بنی گانتش" رئیس ستاد مشترک ارتش  رژیم اسرائیل نیز حرف های یعلون را تکرار کرده است.

یدیعوت آحارانوت در این باره نوشت:" اسرائیل منتظر است تا بفهمد واکنش ایران چگونه خواهد بود."

فرماندهی ارتش در بخش های شمالی اسرائیل، ستاد مشترک ارتش و وزارت امنیت اسرائیل در حال بررسی سناریوهای مختلف هستند تا خود را برای برخورد با این سناریوها آماده کنند. آنان می دانند یک بمب ساعتی در منطقه آغاز به کار کرده است اما نمی دانند این بمب چه زمانی و به چه روشی منفجر خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: اسرائیل ، روسیه ، ایران ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۰:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
درودبرحزب الله
آخرین اخبار