رئیس مرکز آمار ایران:

یکسان‌سازی پایه‌ آماری داده‌های مربوط به شاخص بهره‌وری/ دسترسی به آمارهای کلیدی با داشبورد ملی

آذر گفت: سیستمی برای تلفن‌های همراه ایجاد شده که می‌توان برخی شاخص‌های کلیدی مانند تورم، بیکاری، رشد با استفاده از داشبورد ملی بدست آورد.

تلفنی** یکی از آسیب‌های جدی عدم وجود شاخص‌های دقیق و قابل استناد است/ دسترسی به آمارهای کلیدی با داشبورد ملی
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عادل آذر رئیس مرکز ملی آمار در همایش ملی بهره‌وری اظهار داشت: مرکز آمار ایران نظام آماری کشور را در بردارد و بهره‌وری را از دو منظر گفتمان و روال کاری بررسی می‌شود. ما به دنبال یک دیدگاه مشترک در بررسی بهره‌وری هستیم و هیچگاه نمی‌توان به این مقوله تک بعدی نگاه کرد.

وی افزود: بهره‌وری یک فرهنگ است و یک نگرش عقلایی به کار و زندگی که هدف آن انجام هوشمندانه فعالیت‌ها برای دستیابی به زندگی بهتر و متعالی می‌باشد. مطمئنا بدون استفاده از فاکتورهای آماری و اندازه گیری در زمینه بهره‌وری نمی‌توان کاری را از پیش برد .

وی ادامه داد: باورم این است که با توجه به مأموریت‌ها ما که اندازه‌گیری است باید در سطوح مختلف از شاخص‌های آماری متفاوتی استفاده کرد. یکی از روش‌های مورد استفاده مقایسه خود با دیگران است و طبق بررسی‌های صورت گرفته بهره‌وری نیروی کار فعلی ایران در حد بهره‌وری نیروی کار ژاپن در سال 2012 است.
 
** دسترسی با شاخص‌های کلیدی با داشبورد ملی

رئیس مرکز ملی آمار در خصوص خدمت جدید این مرکز اظهار داشت: سیستمی برای تلفن‌های همراه ایجاد شده که برخی شاخص‌های کلیدی از جمله تورم، بیکاری، رشد و ... با استفاده از این داشبورد ملی قابل دستیابی است اما کارآیی این داشبورد تنها زمانی محقق خواهد شد که دستگاه‌های زیربط استفاده لازم را از آن داشته باشند.

آذر رئیس مرکز ملی آمار در خصوص برنامه‌های این مرکز در خصوص اندازه‌گیری و رصد بهبود شاخص‌های اقتصادی گفت: از جمله برنامه‌های این سازمان می‌توان به یکسان‌سازی پایه‌ آماری داده‌های مربوط به شاخص بهره‌وری، برنامه‌ریزی جامع برای تهیه و تولید اطلاعات آماری مورد نیاز برای رفع خلأ‌های آماری، گردآوری داده‌های مورد استناد شاخص‌های بهره‌وری طبق تعریف APO و سازمان‌های بین‌المللی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اندازه‌گیری و رصد بهره‌وری است.

وی در پایان تأکید کرد: یکی از آسیب‌های جدی عدم وجود شاخص‌های دقیق و قابل استناد است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار