آبرسانی به روستاها؛

کلیه روستاهای بخش ارشق مشگین شهر از نعمت آب سالم برخوردار می شوند

نجفیان مدیر کل آب منطقه ای استان اردبیل گفت: با تامین بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار کلیه روستاهای بخش ارشق مشگین شهر از نعمت آب سالم برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ منطقه ارشق مشگین شهر یکی از مناطق محروم استان اردبیل است که سالهاست بحران بی آبی در این منطقه نمود بیشتری پیدا کرده و اهالی منطقه را با چالشی بسیار بزرگ روبرو کرده است.

اراضی زراعی و باغی منطقه ارشق مشگین شهر از اراضی مرغوب استان اردبیل است که متاسفانه بدلیل کمبود آب ، تولید محصولات کشاورزی در این منطقه کاهش چشمگیری داشته است.

بحران بی آبی در منطقه ارشق مشگین شهر علاوه بر اینکه کشاورزان را با نگرانی بزرگی روبرو کرده است باعث مهاجرت بی رویه اهالی منطقه ارشق شده است.

عملیات آبرسانی به بخش ارشق از شبکه سبلان اجرا می شود

ظاهر نوری بخشدار ارشق با اشاره به آغاز عملیات آبرسانی به بخش ارشق از شبکه و سد سبلان گفت: با اجرای این پروژه تحول عظیمی در حوزه کشاورزی و اقتصادی منطقه به وجود می آید.

آب یکی از نیازهای اساسی بشر به ویژه بخش کشاورزی است که در صورت آبرسانی به منطقه ارشق می توان این منطقه را از رکود اقتصادی و افزایش روند مهاجرت نجات داد.

مردم منطقه ارشق علاوه بر اینکه در کمبود آب کشاورزی با مشکل عدیده ای روبرو هستند در تامین آب شرب نیز با مشکل مواجه هستند.

کشت پسته و زعفران در منطقه ارشق موفقیت آمیز بوده است

نوری بخشدار ارشق با اشاره به اینکه کشت و تولید زعفران و پسته که راندمان آبی پایینی دارند در منطقه ارشق موفقیت آمیز بوده است گفت: این امر می تواند توسعه ارشق را در بخش کشاورزی رقم بزند.

بیشتر مصرف آب در کشور مربوط به بخش کشاورزی است که متاسفانه مقدار زیادی از آب بصورت سنتی در بخش کشاورزی به هدر می رود که این امر نیازمند راهکار جدی است.

متاسفانه در سالهای گذشته اهالی منطقه ارشق حتی از تامین آب برای مصرف خانگی نیز با مشکلات فراوانی روبرو بوده اند و تنها مقدار کمی آب از طریق تانکر در بین اهالی پخش می شد.

امیدواریم با آبرسانی به بخش ارشق مشگین شهر شاهد تحول عظیمی در حوزه کشاورزی و اقتصادی منطقه باشیم تا شور و امید خاصی در بین اهالی منطقه ارشق ایجاد شود و شاهد هیچ گونه مهاجرتی از منطقه نباشیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.