وزیر آموزش و پرورش گفت: با بهره گیری از فناوری it و ‌ict می توانیم در تقویت شبکه رشد و پرتال مدارس و استفاده از معلمان از این فناوری در آموزش دانش آموزان‌ حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بین آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز (شنبه) در محل وزارت آموزش و پرورش برگراز شد با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد فرهنگساز در هر کشوری است، اظهار کرد: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی آینده هر کشور است. از این نظر هر گونه فرهنگسازی و ایجاد رفتار جدید در جامعه از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

وی افزود: مراکز داده می‌تواند در ارائه یک سرویس جدید ، تحویل اطلاعات، استفاده از داده‌ها و کمک به مدیریت بهتر در آموزش و پرورش کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد دولتی به ایجاد یک مرکز داده نیاز دارد که با افتتاح آن اطلاعات 32 اداره آموزش و پرورش استانها، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در یک مرکز متمرکز می‌شود و با پیش‌بینی هایی که در طراحی و اجرای این مرکز صورت گرفته امیدواریم که همه این اطلاعات به بهترین وجه نگهداری و استفاده شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل دارا بودن 105 هزار مدرسه، 752 منطقه آموزشی و 600 هزار کلاس درس نیازمند مدیریتی توسط سیستم‌های اطلاعاتی است که از این طریق از انسجام لازم برخوردار شود.
وی ادامه داد: با ایجاد ارتباط بین وزارت آموزش و پرورش و و وزارت ارتباطات  دانش آموزان‌ در مدارس می توانند از it و ‌ict به عنوان دانشی برای کسب مهارتهای لازم بهره مند شوند که البته در این زمینه آموزش و پرورش از سال 67 تا کنون گامهایی برداشته و همکاری هایی نیز با وزارت اطلاعات داشته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با بهره گیری از  it و ‌ict می‌توانیم  راه اندازی با تقویت پست الکترونیکی دانش آموزان‌،‌هوشند سازی هوشمندانه مدارس، آموزش از راه دور، تقویت شبکه رشد و پرتال مدارس با استفاده از معلمان در آموزش دانش آموزان داشته باشیم.

فانی در پایان گفت: تلاش شده با ایجاد شبکه ملی و استفاده از فناوری‌های نوین ضمن پیوست فرهنگی در استفاده از فناوری و اطلاعات ابعاد مختلف فرهنگی را ایجاد کنیم .

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، مهارت ، دانش ، معلمان ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.