کره شمالی خواستار مذاکرات مسالمت آمیز و دیپلماتیک است و ایالات متحده باید این پیشنهاد را بپذیرد . واشنگتن چیزی برای از دست دادن در این زمینه ندارد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشنال اینترست ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " داگ بنداو " نوشت : مقامات کره شمالی اخیرا با استفاده از سیاستی آشتی جویانه از مقامات کره جنوبی خواستار برگزاری نشستی دوجانبه برای گفتگو و مذاکرات دوجانبه شده اند. پیونگ یانگ همچنین اعلام کرده چنانچه رزمایش های نظامی آمریکا با کره جنوبی در شبه جزیره کره متوقف شود حاضر از آزمایشات هسته ای خود را به حالت تعلیق درآورد . 

معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل در این باره اظهار داشت : چنانچه واشنگتن خواستار همکاری و رایزنی باشد ، در سال جاری میلادی احتمال وقوع موقعیت ها و رویدادهای زیادی در شبه جزیره کره وجود دارد . اما ایالات متحده اعلام کرده است که چنین پیشنهادی را نمی پذیرد و همچنان به مانورهای نظامی _ دریایی خود در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد .

در حقیقت ، دولت آمریکا اخیرا تحریم های جدیدی را بر ضد کره شمالی اعمال کرده و دلیل آن را نیز پاسخ به اقدام دولت کیم در هک کردن شرکت " سونی " عنوان نموده است ؛ اتهامی که واشنگتن از ارائه هرگونه سند یا مدرک مستدل برای اثبات آن سر باز می زند . 

بر اساس تجارب گذشته می توان به راحتی پیش بینی کرد که جمهوری دموکراتیک خلق کره ( کره شمالی ) واکنش های سختی به این گونه اقدامات آمریکایی نشان خواهد داد . به گفته کارشناسان ، یک آزمایش هسته ای دیگر که نخستین مورد طی دوسال گذشته تاکنون می باشد ، می تواند پاسخ محتمل پیونگ یانگ به تحریم های آمریکا باشد . انواع ماجراجویی های نظامی نیز می تواند گزینه دیگری برای پاسخ کره به واشنگتن محسوب شود . 

در ادامه این مقاله آمده است: مقابله به مثل از دیرباز سیاست اصلی کره شمالی با دشمنانش به شمار می اید . جان مک دونالد ، ژنرال بازنشسته آمریکایی در این خصوص گفته است : " ما باید هر چه زودتر کاری بکنیم .... " ایالات متحده نه تنها نباید اقدامی برای ترور رهبر کره شمالی انجام دهد بلکه باید رویکرد کلی خود را نیزدر قبال این کشور تغییر دهد . 

گام نخست واشنگتن در این مسیر باید حذف مانورهای نظامی سالانه و همچنین کاهش حضور نظامی در شبه جزیره کره باشد . همچنین باید طرحی کامل و کلی درباره رویکرد سیاسی و دیپلماتیک واشنگتن با پیونگ یانگ طرح ریزی و اجرا شود . 

کره شمالی بزرگترین چالش ایالات متحده در شمال شرقی آسیا به شمار می آید . حکومت " کیم " طی یک دهه  گذته همواره به عنوان تهدیدی برای کره جنوبی ، ژاپن و آمریکا تلقی می شده است . اخبار مربوط به فعالیت های هسته ای این کشور هر روز بیش از روز گذشته واشنگتن را نگران می کند . اخیرا برخی منابع در سئول پیشنهاد کرده اند که پیونگ یانگ باید هرچه زودتر تسلیحات اتمی خود را تقلیل دهد . 

تلاش سه رییس جمهور اخیر آمریکا نیز برای کنترل بر فعالیت های اتمی کره شمالی بی اثربوده است . حتی تقلای واشنگتن برای متوقف نموده پیونگ  یانگ از طریق اعمال انواع تحریم های سیاسی و اقتصادی بی تاثیر بوده و نتوانسته آنچه را که مورد هدف اعمال کنندگان بوده را تامین نماید . هرچند که باوجود شواهد موجود ، برخی کارشناسان معتقدند شرایط کنونی به نحوی است که حتی نمی توان امیدواری چندانی به تحقق نتایج مثبت در صورت تعامل و مذاکره داشت .  


انتهای پیام / 
برچسب ها: کره ، آمریکا ، مردم ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار