العالم گزارش داد؛ عربستان پس از مرگ "ملک عبدالله"دوران سختی را به سبب نزاع داخلی بر سر قدرت تجربه خواهد کرد.

دوران سخت عربستان پس از
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، کارشناسان معتقدند دوران پس از ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان، با توجه به نشانه های درگیری بر سر قدرت بین گروه های مختلف در داخل خانواده پادشاهی، از سخت ترین دوران های تاریخ این کشور خواهد بود. 

العالم در گزارشی به بررسی آینده عربستان پس از خروج ملک عبدالله از عرصه سیاسی این کشور پرداخت و افزود: پس از درگذشت ملک عبدالله نزاع بین آل سعود بار دیگر خود را نشان می دهد و حجم اختلافات بر سر قدرت بین اعضای خانواده پادشاهی نمایان می شود. رقابت داخلی در خانواده پادشاهی از مدت ها پیش و بخصوص پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز پیوسته در حال افزایش است. علاوه بر این وخامت حال سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد (سابق و پادشاه کنونی این کشور) از دیگر علل رقابت بر سر قدرت در این خاندان به شمار می رود. 

در ادامه گزارش آمده است: کارشناسان بر این باورند که دوران پس از ملک عبدالله از دشوارترین دوران های این کشور خواهد بود زیرا این کشور علاوه بر نزاع داخلی بر سر قدرت، با برخی چالش های خارجی روبروست.

هیئت بیعت در عربستان مارس گذشته نشستی برای توافق درباره دوران پس از ملک عبدالله تشکیل داد و طی آن قرار شد شاهزاده مقرن به عنوان جانشین ولیعهد که به تازگی ایجاد شده بود، منصوب شود مشروط به این که این انتصاب نهایی نباشد و همین امر نزاع داخلی شدیدی بین اعضای خانواده پادشاهی به وجود آورد و تمایل شاهزاده متعب بن عبدالله برای به دست گرفتن قدرت پس از پدرش مشخص شد و علاوه بر این معلوم شد شاهزاده محمد بن نایف برادرزاده مقرن که تحت حمایت آمریکاست نیز تمایل زیادی به کرسی قدرت دارد بخصوص که بندر بن سلطان از رقابت عموزاده ها برای به دست گرفتن قدرت کنار گذاشته شد. بر این اساس کاملا روشن است که عربستان پس از ملک عبدالله با دوران پیچیده و ناآرامی های زیاد روبرو خواهد شد. این امر هرج و مرجی شدید را در عربستان هشدار می دهد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار