کنار کشیدن از موضوعی که ترس شما را بر می‌انگیزد راه حل مناسب برای غلبه بر ترس نیست.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یکی از موانع اعتماد به نفس، ترس است مهمترین و موثرترین راه غلبه بر ترس اقدام است، یعنی هر آنچه از آن می‌ترسید به آن نزدیک شوید به عنوان مثال اگر از کنفرانس دادن می‌ترسید تنها راه حل شما کنفرانس دادن است بار اول ممکن است   در اثر ترس، صدایتان بلرزد،نفس کم آورده و یا دچار تپش قلب شوید، اما در دفعه بعدی این کار برایتان آسانتر خواهد شد و دفعه بعد یا دفعه‌های بعدی به مراتب این کار آسانتر و بلاخره زمانی می‌رسد که نه تنها نمی‌ترسید بلکه خودتان مشتاقانه از آن استقبال می کنید.
 
گاهی شما درست بر عکس عمل می کنید یعنی وقتی از چیزی می‌ترسید، خود را از آن کنار می کشید و با آن روش مدام بر ترس، اضطراب و عدم اعتماد به نفس خود می افزایید.
 
مواردی را که در آن از اعتماد به نفس لازم و کافی برخوردار نیستند را در ذهن خود جستجو کرده و جهت انجام آن اقدام کنید و کار را مدام به عقب نیندازید مشکل را ببینید و اقدام‌های لازم و مناسب انجام دهید، به عنوان مثال اگر از امتحان دادن و مردود شدن در درسی می هراسید به جای صرف وقت، سعی کنید ذهن خود را متمرکز کرده و خوب درس بخوانید یا اگر ترس از ارتباط با مردم را در موقعیتهای جدید اجتماعی یا با افراد برجسته و... دارید سعی کنید دامنه ارتباط خود را وسعت داده و در این راه سطح اطلاعات و دانش خود را افزایش دهید در ضمن از روبرو شدن با مردم هرگز نهراسید بلکه سعی کنید آنها را خوب بشناسید.
 
در هر صورت شما می توانید از متخصصان روان شناسی و مشاوران در این راه کمک گرفته و از راهنمایی‌های لازم آنها استفاده کنید، اما بدانید نباید برای غلبه بر ترس، خود را عقب بکشید بلکه اقدام مناسب و لازم انجام داده و به موضوع نزدیک شوید./گزارش از ایده مفرح

انتهای‌پیام/

برچسب ها: ترس ، غلبه ، موضوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار