یک جامعه شناس گفت کمرنگ بودن مهارت‌های برقراری ارتباط و تفاهم و همچنین ضعف در آموزش مهارت‌های زندگی در زمینه‌ گذشت و صداقت سن طلاق را کاهش داده است.

مجید ابهری جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی آسیب‌ساز است اظهار کرد: طلاق بستر تولد ناهنجاری‌های مختلف انسانی و اجتماعی است که نتیجه همسرگزینی نامناسب و کمرنگ بودن مهارت‌های برقراری ارتباط و تفاهم است.

وی با بیان اینکه نداشتن آموزش کافی در زمینه مهارت‌های زندگی از دلایل طلاق است تصریح کرد: ضعف آموزش مهار‌ت‌های زندگی در زمینه گذشت و صداقت منجر به طلاق‌های زود هنگام می‌شود.

ابهری با اشاره به عوامل اجتماعی و تاثیر آن بر طلاق زود هنگام افزود: اخبار تنش‌زای بیکاری مشکلات اقتصادی گرانی و تورم در کنار فشار‌ها کمبودهای محیطی مانند معضل کمبود نشاط اجتماعی از دیگز علل افزایش آمار طلاق و کاهش سن طلاق است.

وی همچنین در ادامه توانمندسازی در فرایند حل منطقی و دوستانه مشکلات را در کاهش طلاق با اهمیت دانست.

این جامعه شناس با بیان اینکه در حال حاضر سن طلاق در کشور به 17 سال رسیده است افزود: این یک زنگ هشدار برای خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی است.

ابهری در ادامه درباره پیامدهای طلاق در سن پایین اضافه کرد: عوارض افزایش طلاق در سن کم بروز روابط غیر منطقی بین زنان و مردان و روابط فراخانوادگی شده و همچنین تزلزل ارکان خانواده در پی
داشته و کاهش آمار ازدواج دائم را به همراه دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: همسرگزینی ، طلاق ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار