نتایج یک تحقیق نشان داد که بیش از 25 درصد ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی، دچار کشیدگی عضلات بدن به ویژه در ناحیه گردن، دست‌ها و پاها می‌شوند.

محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: علائم کشیدگی عضلات به طور عمده شامل درد به دنبال آسیب و ضربه، حساسیت محل کشیدگی عضله، اسپاسم عضلات صدمه دیده و حتی سردرد، گیجی و احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در محل آسیب‌دیده است.

وی با اشاره به اینکه کشیدگی عضلات و پارگی تاندون‌ها به طور عمده در اثر برخوردهای ورزشی روی می‌دهد، تأکید کرد: بسیاری از ورزشکاران به دلیل نوع ورزش خود، دچار آسیب‌های عضلانی، مفصلی و استخوانی می‌شوند که متأسفانه برخی از این آسیب‌ها موجب ناتوانی دائم فرد ورزشکار می‌شود.

درستکار اظهار داشت: نتایج یک تحقیق نشان داد که بیش از 25 درصد ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی، دچار کشیدگی عضلات بدن به ویژه در ناحیه گردن، دست‌ها و پاها می‌شوند.

وی گفت: بروز آسیب‌های ورزشی در بین ورزش‌های انفرادی و گروهی بسیار نمایان است که یکی از دلایل اصلی بالا بودن آمار این آسیب‌ها، عدم آگاهی ورزشکاران از شرایط انجام آمادگی‌های جسمانی و همچنین غیر اصولی بودن حرکات ورزشی به ویژه در ورزش‌های انفرادی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار