تشییع جنازه پادشاه عربستان عصر امروز جمعه برگزار خواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد:تلویزیون عربستان سعودی در بیانیه ای که از سوی دیوان پادشاهی عربستان صادر شد، با خبر فوت ملک عبدالله بن عبدالعزیز در ساعت یک صبح روز جمعه، از بیعت و جانشینی "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد پادشاه خبر داد.

الجزیره همچنین اعلام کرد: در ادامه این بیانیه آمده است که تشییع جنازه پادشاه عربستان عصر امروز جمعه برگزار خواهد شد و نماز بر پیکر وی در مسجد "ترکی بن عبدالله" در ریاض برگزار خواهد شد. 

عبدالمحسن القبانی" خبرنگار الجزیره همچنین با بیان اینکه ششمین پادشاه عربستان در سن 90 سالگی فوت کرد، اعلام نمود که "سلمان بن عبدالعزیز به عنوان جانشین وی و "مقرن بن عبدالعزیز" به عنوان ولی عهد پادشاه جدید انتخاب شده است و با آنها پس از اعلام رسمی مرگ پادشاه، از سوی افراد خاندان پادشاهی عربستان بیعت گردیده است.

وی گفت: همچنین پادشاه و ولیعهد جدید عربستان امروز پس از نماز عشا شاهد بیعت و اعلام وفاداری شهروندان سعودی در کاخ ریاض خواهند بود و بیعت مردمی بصورت سنتی برگزار خواهد شد.

قرار است پیکر ملک عبدالله پادشاه درگذشته عربستان در گورستان "العود" در جنوب ریاض در کنار پدرش ملک عبدالعزیز بنیانگذار سعودی و برادرانش که پیش از وی درگذشتند دفن گردد.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۱:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
بره به جهنم
آخرین اخبار