جان کری و هاموند در کنفرانس خبری مشترک تاکید کردند در نبرد علیه داعش با یکدیگر متحد هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان.بی.سی؛ جان کری و هاموند در کنفرانس خبری مشترک تاکید کردند در نبرد علیه داعش با یکدیگر متحد هستند.

جان کری در کنفرانس خبری گفت در ماههای اخیر در عراق مانع پیشرفت داعش شده ایم. آمریکا و انگلستان در راستای حمایت و آموزش هر چه بهتر ارتش عراق گام برمی دارند.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد کشورش برای توقف حمایت مالی از تروریسم در سراسر جهان تلاش می کند.
 کری در این کنفرانس خبری که فیلیپ هاموند و حیدر العبادی نیز در آن حضور داشتند گفت داعش امروز یک تهدید جهانی برای عراق و کل جهان محسوب می شود.
جان کری بر ضرورت برگزاری نشست های مشترک کشورهای عضو ائتلاف و لزوم هماهنگی بین آنان تاکید کرد.آقای کری گفت پیشروی داعش در برخی مناطق کشور عراق متوقف شده است و جهان شاهد عقب نشینی داعش در برخی مناطق عراق است.
وی که در لندن سخن می گفت مدعی شد در این کنفرانس مشترک کشورهای عضو ائتلاف ، در مورد همکاری های بیشتر بر ضد داعش مذاکراتی صورت گرفته است.او افزود ما می دانیم که داعش یک تهدید و یک مشکل جهانی است و برای شکست ان باید جامعه جهانی به طور هماهنگ عمل کند.جامعه حهانی باید به طور دائمی و مداوم به این تهدید پاسخ دهد.او گفت هدف این ائتلاف باید شکست گروه داعش باشد.
جان کری تاکید کرد که ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا همچنان به حمله علیه داعش ادامه می دهد و ائتلاف به شت سعی دارد تا داعش را در مناطق باقی مانده شکست دهد. او در مورد بازسازی زیر بنایی عراق نیز گفت :"بازسازی زیر ساخت ها در عراق زمان بر و نیازمند تلاش همگانی است ، اما جامعه جهانی در این کار و کمک به عراق پیروز خواهد شد."حیدر العبادی نخست وزیر عراق که در کنفرانس خبری مشترک با جان کری و فیلیپ هاموند وزرای خارجه آمریکا و انگلستان سخن می گفت ،تاکید کرد که حملات ائتلاف جهانی بر ضد داعش موثر بوده است.
جان کری مدعی شد نیروهای عراقی در زمین با حمایت هوایی ادتلاف ، مناطق زیادی را از داعش پس گرفته اند.
العبادی نخست وزیر عراق نیز در این کنفرانس خبری مشترک گفت پیشروی های بزرگی در مقابل داعش حاصل شده است و حضور خود را مناطق مختلف عراق افزایش داده ایم.نخست وزیر عراق در مورد کاهش قیمت نفت نیز گفت این اتفاق به شدت به اقتصاد عراق ضربه زده است.وی گفت ائتلاف ضدد داعش به عراق سلاح و تجهیزات نظامی برای شکست داعش داده است.او گفت همه به این درک راهبردی رسیده اند که داعش برای کل منطقه غرب آسیا تهدید است.
هاموند ، وزیر خارجه انگلستان نیز در این دیدار گفت می خواهیم تامین مالی و نیروی انسانی برای داعش را متوقف کنیم.وی اذعان کرد پیشرفت سیاسی در عراق برای شکست داعش لازم است.گفتنی  است کنفرانس مبارزه با تروریسم در لندن برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار