استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح 809 پروژه عمرانی به ارزش 433 میلیارد تومان در نقاط مختلف استان در دهه فجر خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها توسط شهرداری‌های استان اجرا شده‌اند و اعتقاد ما این است که بخش عمده‌ای از عمران شهری باید به عهده شهرداری‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛جبارزاده با اشاره به اینکه همدلی و وفاق خوبی بین ائمه جمعه، فرمانداران و مسوولان شهرستان‌ها وجود دارد، اظهار داشت: ثمره این وحدت و همدلی، امنیت کامل در استان و آرامش خاطر مردم است و جا دارد که این فضا را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی افزود: همکاری دستگاه‌های قضایی و امنیتی با مسوولان اجرایی در بالاترین سطح خود قرار دارد و در سایه این همکاری‌ها تعدادی از مشکلات بزرگ استان حل شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه مبارزه جدی با بحث قاچاق و مواد مخدر را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار استان اعلام کرد و گفت: امروز تمام ظرفیت استان معطوف به این موضوع شده و امیدواریم با اتمام عملیات اجرایی مرکز ماده 16 تا پایان سال جاری بتوانیم سطح شهرها را از وجود پدیده اعتیاد و معتادان متجاهر پاک کنیم.

وی افزود: در بحث طرح تحول نظام سلامت نیز آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی است که بهترین عملکرد را داشته‌اند و با نظارت بر امور این حوزه، تخلفاتی که در گذشته وجود داشت شدیدا کاهش یافته است.

جبارزاده اضافه کرد: آذربایجان شرقی در زمینه نظارت بر طرح‌های عمرانی نیز استان برتر شناخته شده و با اهتمام ویژه گروه نظارت استانداری امروز آخرین وضعیت تمام پروژه‌های عمرانی به طور مرتب رصد می‌شود.

وی همچنین از انعقاد قرارداد نهایی ساخت آزادراه تبریز- بازرگان در هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی به اقدامات فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: امروز نظارت کافی بر مسایل فرهنگی از جمله حجاب و نماز در ادارات دولتی انجام می‌شود و مدیریت اجرایی استان در حد توان خود به این موضوع اهتمام دارد.

وی، پاک‌دستی، قانون‌گرایی و شفافیت در عمل را ملاک انتخاب و ارزیابی مدیران استان ذکر کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم افرادی روی کار بیایند که واجد این ویژگی‌ها باشند و خوشبختانه فرمانداران استان عمدتا از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند.

جبارزاده با بیان این که در بحث دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین هستیم، افزود: تصویب ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری امکان بزرگی برای استان است که در سایه آن شاهد هم‌افزایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جهت تولید ثروت و اشتغال و افزایش صادرات خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، افزود: قطعا این شرایط ادامه‌دار نخواهد بود و مهم این است که با وحدت، همدلی و صمیمیت بتوانیم از این برهه زمانی عبور کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.