آلايندگی 50 برابری خودرو های فرسوده نسبت به خودرو های يورو 4

آلايندگی 50 برابری خودرو های فرسوده نسبت به خودرو های يورو 4 آلايندگی ايجاد شده توسط هر خودروی فرسوده در شهرها برابر با 50 خودرو يورو 4 و 22 برابر خودرو يورو 2 است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از ستاد حمل و نقل سوخت کشور،عليرضا فيض بخش با اشاره به اينكه هواي پاك و شهري سالم ضرورتي است كه تمام دستگاه ها بايد به آن توجه داشته باشند و در تحقق آن بكوشند گفت: هر ساله در فصل زمستان و تراكم زياد آلايندگي ها به اين تكاپو وادار مي شويم كه اقدامي در اين خصوص انجام دهيم اما متاسفانه تصميمات و مديريت نابخردانه در گذشته مشكلاتي ايجاد نموده است كه متاسفانه گريبان گير ما شده است.
 
رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت: تا پايان سال 92 حدود يك ميليون 400 هزار دستگاه خودرو اسقاط شده و در سال 93 تلاش شد با رويكردي جديد اين اقدام صورت گيرد.
 
فيض بخش به خروج 228 هزار دستگاه خودرو فرسوده از چرخه حمل و نقل در سال 93 اشاره كرد و افزود: قانوني كه از سال 88 تا بحال اجرايي نشده بود را اجرا كرديم و موفق شديم اسقاط خودرو هاي فرسوده را سرعت ببخشيم.
 
وي نقش و همكاري واردكنندگان خودرو را در اين اقدام پر رنگ دانست و افزود: در ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت تمام تلاشمان بر اين است تا با سياست گذاري و اقدامات پيش برنده ضمن سرعت بخشيدن به روند اسقاط بخش خصوصي را در اين كار فعال نماييم كه در اين راه مراكز اسقاط و بازيافت خودرو و واردكنندگان همكاري خوبي داشته اند.
 
فيض بخش در پايان با انتقاد از تردد و توليد موتور سيكلت هاي بي كيفيت بنزيني و ميزان آلايندگي كه براي كلان شهر ها ايجاد مي نمايند از همه دستگاه ها خواست تا با همكاري و تعامل اين مشكل را چاره انديشي كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار