مسکن ویژه تهرانسر نقطه امید دهک‌های میانی جامعه شناخته شد

مسکن ویژه تهرانسر با 2310 واحد مسکونی توانست نقش موثری در خانه‌دار کردن اقشار متوسط جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ پروژه ویژه تهرانسر در سال 91 با در نظر گرفتن اراضی بلوار یاس تهرانسر در زمینی به مساحت 35 هکتار با دسترسی مناسب به بزرگراه‌های آزادگان و فتح، جاده مخصوص و در امتداد اصلی بلوار تهرانسر آغاز گردید.
 
 بر اساس این گزارش، هدف از انجام پروژه ویژه ساخت مجموعه‌های مسکونی با کیفیت بالاتر از مسکن مهر در شهر تهران  بود و اقشار هدف دهک میانی متقاضیان کلان شهر تهران بودند که امکان اسکان شهرهای اطراف و یا تهیه مسکن مناسب را نداشتند.
 
گفتنی است طراحی اولیه پروژه بعد از در نظر گرفتن بخشهای خدمات و تجاری و سایر کاربریهای فرهنگی درمانی تجاری و فضای سبز و معابر به صورت احداث بلوکهای 12 طبقه مشتمل بر 4500 واحد بود که با تصمیم و بازنگری مجدد وزارت راه و شهرسازی به بلوکهای 5 طبقه دو واحدی تبدیل شده و با این طرح تعدادهای واحدهای قابل احداث به 2310 واحد مسکونی رسید و ساخت بلوکهای کیپ فلزی و بتنی 5 طبقه در قطعات 575 متری از شهریورماه سال 91 آغاز گردید.
 
بر این اساس، در پروژه مسکن ویژه مقرر شده متقاضیان پس از پرداخت 4 قسط 200 میلیون ریالی که در دو سال گذشته انجام شده است قبل از تحویل واحد مسکونی ابتدا 45 میلیون ریال باقی مانده را پرداخت نموده و سپس دفترچه اقساط بلند مدت دریافت نمایند و پس از انجام این دو مرحله کلید واحد خود را در اختیار خواهند داشت.
 
بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی پروژه در نیمه دوم سال 92 به دلیل رشد قیمت مسکن و نوسانات این بازار کند شده بود با تدابیر اتخاذ شده توسط سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مدیریت پروژه به تیم ویژه‌ای تحت عنوان هیئت عامل پروژه مسکن ویژه تهرانسر واگذار گردید.
 
گفتنی است با یک برنامه‌ زمانبندی موثر و افزایش تعداد عوامل اجرایی و فنی پیمانکاران از حدود صد نفر در اواخر سال 92 به 2200 نفر در سال 93 رسید.
 
شایان ذکر است در حال حاضر 530 واحد در فاز اول پروژه واگذار گردید و تا پایان امسال 640 واحد دیگر به متقاضیان تحویل داده می‌شود و در نهایت در هفته دولت سال 94 باقی‌مانده واحدها به متقاضیان پرداخت وتحویل داده می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، تهرانسر ، ویژه ، تهسیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار