با توجه به اينکه شرايط روستاهاي ايران به گونه اي است که تمرکز در نقاط خاصي است به همين منظور براي ايجاد يک فعاليت اقتصادي سودآور بايد فاصله مکاني بين اماکن فعاليت هاي اقتصادي در نظر قرار گيرد.

الياس ظهوري، کارشناس اقتصاد روستايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: ايجاد تعادل فضايي نياز امروز توسعه اقتصادي درروستاها است.

وي گفت: با توجه به اينکه شرايط روستاهاي ايران به گونه اي است که تمرکز در نقاط خاصي است به همين منظور براي ايجاد يک فعاليت اقتصادي سودآور بايد فاصله مکاني بين اماکن فعاليت هاي اقتصادي در نظر قرار گيرد.
 
اين کارشناس تقويت زير ساختها را لازمه اجراي اين طرح دانست و ادامه داد: تعادل فضايي نيازمند تقويت زير ساخت ها است احداث و مرمت جاده ها و در نظر گرفتن اعتبارات لازم براي اقتصاد روستايي با توجه به فاصله زماني اماکن با مردم از جمله زير ساخت هايي است که انجام آن سبب توسعه اقتصادي روستاها مي شود.

ظهوري اضافه کرد: تعادل فضايي بر پايه جمعيت و امکانات صورت مي گيرد و ايجاد فعاليت هاي اقتصادي مناسب با توجه به جمعيت و امکانات موجود سبب ايجاد اماکن جديد براي سرمايه گذاري مي شود.

وي در پايان گفت: توجه به اين تعادل در راستاي توسعه اقتصادي بايد در طرح هاي هادي به خوبي مورد توجه قرار گيرد تا بتوان با برنامه ريزي بلند مدت به توسعه اقتصادي روستايي دست يافت.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار