در جامعه مشاهده می‌شود که برخی از آقایان در ازدواج به سن بسیار کم خود نسبت به خانم‌ها اهمیت قایل نبوده و به این امر تمایل نشان می دهند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نظر شما تا چه حد تناسب سنی در ازدواج با افراد غیر هم جنس اهمیت و ضرورت دارد؟ و تا چه میزان این معیار در فکر و ذهن جوانان ما وجود دارد و به آن عمل می‌کنند؟

با نگاهی به آمار‌های موجود در می‌یابیم که کم نیستند پسرانی که با وجود تفاوت سنی زیاد و کم بودن سن آنها نسبت به خانم‌ها تمایل‌هایی نشان می‌دهند.
 
بر این اساس امیر‌خجسته کاشانی روان شناس بالینی و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: ریشه نادیده گرفتن این تفاوت سنی زیاد و بالا بودن سن دختران به پسران در ازدواج، از عدم شناخت دقیق افراد نسبت به هم ناشی می‌شود.شناخت‌های مجازی یا غیر حقیقی در وقوع این امر مهم تأثیر بسزایی دارد و مشکل ساز است.

وی گفت: از دیگر عوامل ایجاد کننده (بالا بودن سن دختران به پسران) در ازدواج را می‌توان به شخصیت وابسته بودن پسران اشاره کرد: افرادی که خصوصیات وابسته دارند همیشه به دنبال فرد یا افرادی هستند که از ایشان مراقبت کند پسران با شخصیت وابسته درازدواج به دنبال زنی هستند که نقش مادر دوم را برای آنها ایفا کند این افراد الزاماً در زندگی پیرو دیگران بوده و به دنبال جذب محبت از طرف مقابل(فرد مونث) در ازدواج هستند.
 
گفتنی است، هر چند که مسئولان موظفند برای ازدواج و اشتغال جوانان چاره‌اندیشی کنند اما این دلیلی نمی‌شود که افراد بیراهه‌هایی را انتخاب کنند که از ابتدا، مقصد آن مشخص بوده و در نهایت به طلاق و جدایی کشیده می‌شود.

گزارش از ایده مفرح
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: خانم ، سن ، ریشه یابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار