مدیرکل نظارت و هماهنگی با گشت های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی از ارزیابی کیفیت و مشکلات گشت‌های مشترک این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات، حسن سرابیان مدیرکل نظارت و هماهنگی با گشت های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی در بیان ضرورت تشکیل اداره کل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک سازمان تعزیرات اظهار کرد: براساس ماده 19 آئین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی، مدیران کل استان ها و روسای شعب اداره های شهرستان ها می توانند تعدادی از شعب را به صورت سیار اختصاص دهند و در صورت لزوم در معیت این شعبه بازرسان و ماموران بازرسی و نظارت انجام وظیفه خواهند کرد. طبق همین ماده از قانون این نیاز احساس می شد که واحدی مستقل وجود داشته باشد تا ضمن نظارت بر اقدامات گشت های مشترک، به هماهنگی آنها و ایجاد وحدت رویه بین آنها در سطح کشور بپردازد.

وی ادامه داد: اجرایی شدن ماده 19 آئین نامه قانون تعزیرات و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تشکیل شعب سیار در تمام استان ها و ایجاد وحدت رویه در اقدامات و فرآیندهای فعالت گشت های مشترک ضرورت تشکیل این اداره کل را بیش از پیش مشخص کرد. همچنین باید سازگاری، همسازی و همپوشانی وظایف بین برنامه های عملیاتی گشت ها مشترک و سایر واحدهای ذیربط در ادارت کل استان ها نیز فراهم می شد و مطالعه و بررسی هایی در زمینه انطباق عملکرد گشت های مشترک با برنامه ها، سیاست ها، قوانین و بخشنامه ها و دستورالعمل های تعیین شده مرتبط نیز انجام و گزارش های مربوطه گرد آوری می شد و همه این موارد ممکن نبود جز با تشکیل اداره کل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی.

سرابیان در مورد برنامه هایی که این اداره کل به دنبال اجرایی کردن آن است، گفت: در راستای اهداف تعیین شده برای این اداره کل، به دنبال تهیه و تنظیم برنامه ارزشیابی فعالیت ها و اقدامات گشت های مشترک به منظور تشخیص میزان پیشرفت، موانع و مشکلات موجود و آسیب شناسی موضوع و ارائه گزارش به مقامات ذیربط هستیم.

مدیرکل نظارت و هماهنگی‌ با گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی ادامه داد: اخذ گزارش‌های مستمر از واحدهای گشت مشترک و طبقه بندی و تجزیه و تحلیل آن نیز در دستور کار قرار دارد .ایجاد ارتباط با تشکل های مردم نهاد و استفاده از توان علمی و تخصصی اشخاص حقیقی و حقوقی و برقراری ارتباط با موسسات، سازمان ها و تشکل های ذیربط برای تسهیل انجام وظایف گشت های مشترک نیز جز برنامه هایی است که پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نظارت ، گشت ، تعزیرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار