تایمز اسرائیل نوشت موساد به مقامات دولت آمریکا درباره تصویب قانون تحریم های جدید علیه ایران و خطر آن برای روند مذاکرات هسته ای هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در مطلبی درباره ایران نوشت، آژانس اطلاعاتی موساد(سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل) به مقامات آمریکایی علیه قانونی که تحریم های جدیدی علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای تا پایان ضرب الاجل ماه ژوئن هشدار داد. 

بلومبرگ در روز پنج شنبه با گزارش این مطلب نوشت، این هشدار نشان دهنده موضع کاملا متفاوت موساد با موضع رسمی کابینه اسرائیل است.

در این گزارش آمده است، مقامات اطلاعاتی اسرائیل به مقامات آمریکایی گفته اند که این قانون که از حمایت سناتورها منندز و مارک کرک برخوردار است، می تواند مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی را به شکست سوق دهد؛ این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از این قانون حمایت کرده است. این گزارش اندکی پس از انتشار خبر دعوت کنگره آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره درباره ایران منتشر شده است. اقدام بونر برای دعوت از نتانیاهو با واکنش شدید کاخ سفید مواجه شده است، به گونه ای که سخنگوی کاخ سفید این اقدام را تخلف از پروتکل خوانده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به شدت با تصویب هر گونه قانونی علیه جمهوری اسلامی مخالفت کرده و گفته است، در حال حاضر ایران به خاطر تحریم های موجود تحت فشار قرار دارد و اعمال تحریم های بیشتر می تواند روند مذاکرات هسته ای را که به منظور جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته ای تهران در حال انجام است را به شکست بکشاند. اوباما در سخنرانی سالانه خود در روز سه شنبه نیز بار دیگر تاکید کرد هر گونه قانونی را علیه ایران وتو خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دو مقام آمریکایی گفته اند، موساد هشدار داده است تصویب هر گونه قانونی درباره اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، مذاکرات را به خطر می اندازد. این موضع گیری موساد با ارزیابی اطلاعات آمریکا همخوانی دارد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت یک مقام اطلاعات اسرائیل توضیح داده است قانون تحریم ها را حرکتی شبیه به "پرتاب نارنجک به این روند" است. 

بر اساس گزارش بلومبرگ، موساد برای ارسال پیام هشدار خود فقط به مقامات دولت آمریکا اکتفا نکرده است و در سفر هفته گذشته هیئتی از نمایندگان کنگره به اسرائیل این مطلب نیز به آنها اطلاع داده شده است.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار